autor

.jaroslav Daniška

Píše najmä o spoločenských, politických a náboženských témach. Študoval politické vedy v Trnave, Prahe a Varšave. V minulosti pracoval ako asistent poslancov NR SR a poradca ministra vnútra. Patrí k zakladateľom a redaktorom katolíckej revue Impulz. Je ženatý, otec dvoch detí, žije v Pustých Úľanoch.

.denník Jaroslav Daniška

Bozk Ivety Radičovej

Daniel Lipšic chcel založiť novú stranu. Svoju úvahu predstavil niektorým pravicovým politikom, v jednom z nich sa však katastrofálne „sekol“. Iveta Radičová ho totiž verejne ponížila.

Politický závet Mikuláša Dzurindu

Ak si myslíte, že Dzurindov závet zaznie až na sneme SDKÚ v Banskej Bystrici, mýlite sa. V strane sa s ním zoznamujú už dnes.

Vladimír Jukl, R.I.P.

V utorok prvého mája zomrel vo veku 87 rokov Vladimír Jukl.

Prečo kresťania volia Fica?

Tento text je pozvánkou na týždeň diskusii o stvorení sveta, rozumnosti viery v Boha, o tom, čo sa deje v rakúskej katolíckej cirkvi alebo v slovenskej politike.

Čakanie na Orbánovu provokáciu

Na starej téze Jána Čarnogurského, že najdôležitejšie sú pre Slovensko vzťahy s Maďarskom, sa nič nemení. Nezmenilo sa to vstupom do Únie, do NATO, ani vytvorením rôznych pridružených telies, ako je Visegradská štvorka.

Politická bublina menom Lucia

SDKÚ má novú hymnu. Je to pesnička od Beatles Lucy in the Sky with Diamonds.

Mráz na chrbte

Viete, čo robia mŕtvi ľudia, keď ich zapálite?

Nespôsobilá

Iveta Radičová nemôže byť prezidentkou, nerozumie totiž zahraničnej politike.

Na kolená!

84 poslancov poslancov Smeru a totálna porážka pravice. Čo tým chce Slovensko povedať?

Zrod novej SDKÚ

V noci zo soboty na nedeľu 11. marca sa narodí nová SDKÚ. Aká bude?

články

rss

Ako zastaviť vrahov?

.jaroslav Daniška

4. január 2011 | prečítané 6407x | reagovalo 37 ľudí | hodnotené 4.3 | hodnotilo 151

Tie strašné správy akoby nemali konca. Každý týždeň sa odohráva niekoľko teroristických útokov proti kresťanom. Naposledy to boli ortodoxní Kopti v Egypte. Mladý samovražedný atentátnik, ktorý sa odpálil v Alexandrii, zabil 22 a ďalších 79 ťažko zranil. Bol to mladý človek, zmierali nevinní ľudia.. zastavuje sa nad tým rozum.


Predtým zabíjali katolíkov aj protestantov. Od novembra týždeň čo týždeň.

Čo sa to vlastne deje?

Čím sú modliaci sa kresťania, raz na polnočnej svätej omši, inokedy pri modlitbách za nový rok, takí nebezpeční? Čím tak počas sviatkov pokoja iritujú svoje okolie, svojich spoluobčanov, že ich „musia“ zabíjať?

Navyše, najväčšiemu násiliu čelia kresťania tam, kde tvoria menšinu. Nemajú vplyv na to, kto vládne, ani ako vyzerajú zákony. Rozhodujú len o sebe. Aj to je pre niekoho príliš.


Pápež hovorí o zločinoch proti Bohu, biskupi všetkých cirkví a denominácii prejavujú solidaritu. Ale ako vlastne môžeme týmto ľuďom pomôcť? Čo pre nich môžeme urobiť?


Solidarita, vrátane materiálnej solidarity, patrí k dejinám kresťanstva od samotného počiatku. Bohatí pomáhali chudobným a túto pomoc organizovali už apoštoli. Nástupcami apoštolov sú dnes biskupi, preto musia aj oni konať.

Osud kresťanov po celom svete sa predsa týka aj nás.


Slovensko sa zúčastnilo vojny v Iraku a dôsledkom tejto vojny je aj rozpútanie násilia voči kresťanom. Navyše, minister zahraničných vecí Dzurinda alebo minister vnútra Lipšic napadnutie Iraku podporovali. Ich povinnosť konať preto rastie.


Konať by sme však mali aj my ostatní.


Je dobre, že o téme sa konečne začalo hovoriť. Je dobre, že nadchádzajúci piatok o piatej podvečer sa na Hviezdoslavovom námestí uskutoční pochod na podporu prenasledovaných a zabíjaných kresťanov. A bolo by len a len dobre, aby sa ho nezúčastnili len slovenskí biskupi a veriaci, ale aj ateisti a neveriaci. Všetci, ktorým nie sú ľahostajné slobody a práva. Všetci, ktorí si myslia, že verejnosť sa má postaviť proti násiliu.


Pochod začne na mieste, kde sa pred 23 rokmi konala Sviečková demonštrácia, ktorá spojila náboženské slobody s občianskymi právami. Spojila kresťanov s liberálmi. Vtedy išlo o druhý najväčší protest proti komunizmu vo východnej Európe.


Koľko nás bude teraz?


A dokážeme sa okrem pohoršenia rozhýbať a vyzberať nejaké peniaze na pomoc?

 

priemerné hodnotenie: 4.3  ~  hodnotilo: 151
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (37)

  1. .už je po tom piatku od .ján Hombré | 13. január 2011 20:07

    čo Jaro spomenul v tom článku a nikde som nezachytil ako to dopadlo.

  2. .zastanme sa nielen krestanov od .martin macko | 12. január 2011 03:18

    Moja prva odpoved osgoodovi bola zmazana z mne neznamych dovodov. Nebol som vulgarny, ani som nechcel nikoho urazit, ale zjavne sa moje vyjadrenia niekoho dotkli, tak ich skusim preformulovat. Pan Daniska pise: "Osud kresťanov po celom svete sa predsa týka aj nás." Ale podla mna sa nas tyka osud vsetkych ludi, nielen krestanov. Nevinne obete maju na svedomi rozne agresivne akcie a ako sa k tomu stavia .tyzden v inych pripadoch? Nasledky agresie: www.guardian.co.uk www.iraqbodycount.org , ale podla .tyzdna to bolo spravne www.tyzden.sk Nasledky inej agresie: www.amnesty.org www.haaretz.com , ale podla .tyzdna to bolo spravne www.tyzden.sk Clanok J.Danisku v kontexte tychto postojov ma podla mna skutocne velmi trpku prichut. Mier a spravodlivost by sme mali ziadat pre vsetkych ludi bez ohladu na ich vierovyznanie, farbu pleti ci narodnost, nielen pre krestanov.

  3. .re osgood - znovu od .martin macko | 12. január 2011 03:11

    Vy ste sa asi nepozreli na ten link co som Vam posielal vsak? Asi to pre Vas je naozaj sok, ale egyptske moslimske bratstvo ten utok naozaj odsudilo: ******The Muslim Brotherhood condemned the barbaric and deadly blast which targeted a church in Alexandria, stressing vehemently their deep indignation of this heinous and serious crime. The MB called for the immediate investigation and punishment of all responsible.******* www.ikhwanweb.com Mozte si mysliet, co chcete o motivoch ci uprimnosti tohto vyhlasenia, ale faktom ostava, ze Moslimske bratstvo ten utok odsudilo. A umierneni moslimski klerici nasilie a terorizmus odsudili z minulosti www.juancole.com jacksonville.com Znovu opakujem odsudit taketo utoky je spravne, bez ohladu na to kto je cielom a ake vierovyznanie vyznava. P.S. "kosher" ma moslimsky ekvivalent halal en.wikipedia.org

  4. .prekvapenie od .peter2 | 10. január 2011 03:05

    som prekvapeny ako tento jednoduchy a priamy clanok vyvolava hystericke reakcie na strane opozicie. Predsa sa tu jenda o fakt prenasledovania. Ked niekto prinesie do nasej pozornosti inu skupinu, ktora trpi nespravodlivym utlacanim - tak sa ozveme zase za nu. Netreba skakat od jedneho druhemu, treba drzat mysel na jednu vec v jednom momente. Sam som podpisal peticie, ktore sa netykali iba krestanov. Ved je to jasne, ze treba sa zastat kazdeho, preco potom nie krestanov? Ved sme vsetcia krestania? Aj ti co su velmi proti maju urcite rodicov, starych rodicov krestanov. Kazdy kto je proti tejto pomoci prenasledovanym krestanov je pokrytec. Ak by bol nespravodlivo odsudeny hociktory clovek treba sa postavit za neho.

  5. .prenasledovanie krestanov vo svete od .copy | 8. január 2011 20:58

    Zprávy ze Severní Koreje, Indie a Íránu. 06/01/2011 Autor: vaclavbednar V Severní Koreji probíhá největší pronásledování křesťanů na světě. Severní Korea již devátý rok za sebou, vede žebříček zemí, ve kterých je největší perzekuce a pronásledování křesťanů. Informuje o tom německá agentura DPA. Agentura monitoruje země, kde jsou křesťané vystaveni největšímu tlaku mezi různými náboženstvími světa. Zejména v Severní Koreji, jakékoli náboženské aktivity režim vnímá jako útok na socialistické principy. Křesťané v této zemi nemají právo na existenci. V Íránu pokračuje vlna zatýkání křesťanů, které vyvrcholilo v prosinci 2009 a prvních třech měsících roku 2010. Na křesťany, kteří navštěvují kostely nebo církve je zvýšený tlak ze strany policie. Saúdská Arábie je na třetím místě v seznamu zemí, které utlačují křesťanské církve. O trochu se zlepšila situace věřících v Číně, která ze 13 místa poskočila na 16. Experti říkají, že čínská vláda, na rozdíl od předchozího roku, neuplatňuje systematická opatření k omezení veřejných křesťanských aktivit. Zhoršení situace ve srovnání s předchozím rokem došlo v Turecku, které spadlo z 35 až 30 místo. Do tohoto seznamu se dostalo v tomto roce i Rusko, které oficiálně uznává jen čtyři „tradiční“ náboženství: Pravoslaví, islám, buddhismus a judaismus. Zvýšený sociální tlak zažívají zejména malé ruské křesťanské komunity. Připomeňme si nedávný útok na koptský kostel v Egyptě, kde bylo zabito 20 lidí. V Indii byl napaden křesťanský pastor sekerou. Radikální hinduista napadl 2. ledna sekyrou během večerní bohoslužby ve městě Davanager (v provincii Karnataka) pastora a vážně ho zranil. Oběť pastor Isaac Samuel je koordinátorem Ústřední rady indických křesťanských církví. Indická policie zatkla podezřelého z útoku a vyšetřuje ho. Extrémista zodpovědný za útok obvinil Isaaca z „šíření nesnášenlivosti mezi různými skupinami na základě náboženského vyznání“. Isaac byl zatčen, ačkoli je vážně zraněn. Ústřední rada indických křesťanů odsuzuje tajné dohody mezi radikály a policií. Íránské úřady zatkly 70 evangelikálních křesťanů. „Vedoucí tohoto hnutí byli zatčeni v teheránské oblasti, a v blízké budoucnosti se v zatýkání bude pokračovat,“ – řekl guvernér teheránské provincie Morteza Tamaddon. „Stejně jako Taliban, který pronikl do islámu jako parazit, oni vytvořili svoje hnutí při britské podpoře, které mluví jménem křesťanství “ – řekl úředník. „Ale jejich spiknutí bylo rychle objeveno, a my jim zasadili první rány“ – řekl na závěr guvernér teheránské provincie. Tamaddon odsoudil protestantské misionáře, kteří připravovali „kulturní útok“ proti islámskému státu. Organizace «Christian Solidarity Worldwide», která bojuje proti pronásledování křesťanů, řekla: „Íránské orgány vyvíjejí velký tlak na zatčené křesťany, vyslýchají je s nebývalou krutostí a drží je v samovazbě, aby od nich získali jména ostatních věřících a přinutili je vzdát se křesťanské víry. „ Podle statistik v Íránu, která má 72,6 milionu obyvatel, je 2 – 3% křesťanů. Zdroj: CNL-NEWS, CWN, Sedmitsa.Ru

  6. .jeden z nas dvoch si myli pojmy s dojmami CELKOM urcite ! od .osgood | 8. január 2011 16:55

    no ja to CELKOM urcite nie som! __ vedies svoj blog, nuz mal by si predovsetkym vedieť spravne citať a pojmy s dojmami si nemylit!! _ JD o tom pise, lebo je katolik a novinar _ ked k tomu vyzves TY, to je takmer take verejnu mienku burcujuce, akoby to vyzval miestny myslitel prazdnovsky __ co maju koptski a chaldejski kresťania spolocne redakciou tyzdna a s Gasparovicom?? __ Nebolo to ziadne moslimske bratstvo kto by dany utok odsudil ... vyzvu na ludsky stit predniesol šef egyptskej organizacie na ochranu ludskych prav __ co maju koptski a chaldejski kresťania spolocne s agresivnym konanim vlad na zapade?? __ ved hovorim: potom vy dvaja a vase rodiny ste pre moslimskych roduvernych celkom legitimny ciel na podrezanie alebo rozmetanie trhavinou po dlazbe - napiste obaja nejaku poslednu volu, ze ak sa vam dvom to prihodi, netreba to vysetrovat ani odsudzovat, ze je to - neviem ako sa po arabsky povie -kóšer __ obaja (a nielen vy dvaja) sa pokušate predstieranym nadhľadom nad vecou zakryť neschopnosť pochopiť tento problem v skutocnych suvislostiach __ Nebolo takeho kresťanskeho duchovneho predstavitela, ktory by HOCIJAKYM spôsobom sa pokúšal ospravedlnit nasilie organizacie IRA __ napriek tomu kazdy blbecek na debatnom fore SME podobne jasnozrivo (a nielen tam) IRA-terrorizmus oznacuje za kresťanske nasilie! __ pocul si na tuto temu zaskuhrat nieco podobne ajatolaha ale niektoreho z imamov v arabskych krajinach?? _ jedine v GB a Nemecku - lebo tam "už akosi musia" _ a preco nie inde - ahaaa! Invazia Zapadu ! No dobre rano stara pani... radsej este skor, ako zacnes za reprezentantov zapadneho agresivneho krestanstva povazovat aj skupinu Baader-Mienhoff!

  7. .re osgood od .martin macko | 8. január 2011 01:18

    Nemylte si pojmy s dojmami. Moslimske bratstvo dany utok odsudilo bit.ly Za tento utok moze ina pravdepodobne moslimska extremisticka skupina. Ale ovela viac moslimov proti nasiliu protestuje a hodla ukazat solidaritu a chranit krestanov aj vlastnymi zivotmi: Egypt Muslims to act as "human shields" at Coptic Christmas Eve mass bit.ly ***************** Proti terorizmu a utokom na krestanov je samozrejme spravne protestovat, ale ak tieto protesty mame brat vazne, mali by sme rovnako protestovat proti agresivnemu konaniu vlad na zapade. Ludia z .tyzdna otvorene schvaluju brutalnu okupaciu vyse 40 rocnu nelegalnu okupaciu Palestinskych uzemi, otvorene schvaluju invaziu do Iraku aj potom co sa tam ziadne WMD nenasli a tato zbytocna vojna priniesla statisice nevinnych obeti a niektori redaktori (napr. M. Gasparovic) by uz najradsej zautocili aj na Iran. Ked sa potom takyto ludia pytaju "Ako zastavit vrahov" tak toto je neuveritelne pokrytectvo, kedze priamo podporuju politiku, ktora ma na svedomi nevycislitelne ludske utrpenie.

  8. .martin macko !! enkidu!! ktovie ci vam ten ľudsko-demokraticky nadhľad vydrží od .osgood | 7. január 2011 20:29

    ak ironiou osudu zrova vas alebo vam pokrvne blizkych odkragluje bojovne moslimske bratstvo ako "kresťanských psov, ktorí za TO môžu" __ až potom debatujte vy, alebo ti, co po vas zostanu, "co bolo vystihnute presne..."

  9. .enkidu to dobre vystihol od .martin macko | 7. január 2011 14:10

    ten nadpis ma skutocne trpku prichut od ludi z .tyzdna. Vyjadrenia S Hriba hovoria sami za seba. www.tyzden.sk www.tyzden.sk

  10. .ach Jaro Jaro od .enkidu_1 | 7. január 2011 13:32

    .tyzden ma blizko k istemu Ferovi Sebejovi. To je ten co obhajoval vojnu v Iraku a presviedcal nas o ZHN ako su lstiho poschovavane (vraj mobilne laboratoria), potom vidi americanov ako spasitelov v Afganistane (hoci ich tam ludia nechcu, ale poznas to, ak neprides ty k demokracii, demokracia pride k tebe), vidi Iran ako risu satana ktora sa trasie aby sem strielala rakety (hoci jediny kto sa prekecol ze ma namierene rakety na minimalne Rim je Izrael). SUMA SUMARUM - moslimovia vidia ze ich "bratia vo viere" su zabijani pseudo-krestanmi po desattisicoch uz skoro 10ty rok (od 2001). Tak hnev obracaju na krestanov v moslimskych krajinach. V ramci tejto reality je nazov clanoku taky.... sladko-kysly.

  11. .blvaci smajlik od .ratatuj | 6. január 2011 18:22

    vsak urobte pochod proti invazii do iraku a afganistanu, ak dosledkom toho ma byt prenasledovanie krestanov moslimskych krajinach. chodte po pricine, nie po nasledku.

  12. .fuj... od .sano | 6. január 2011 01:24

    clovek by neveril,ake ohavne kreatury povazuju za potrebne sem napisat...co maju spolocne egyptski kopti alebo chaldejski krestania s upalovanim bosoriek pred patsto rokmi alebo so zneuzivanim deti v sucasnosti??? hnus,zvratky...ja chapem,ak niekto nema rad cirkev alebo nesuhlasi s krestanskou ideologiou - ale nechapem,ako niekto moze schvalovat zabijanie nevinnych ludi...taky clovek ma bud nasrate v hlave a je uplny idiot,alebo je prezraty nenavistou a zlobou az po kostnu dren,je jednym velkym rakovinovym nadorom...hnus...

  13. .izrael v pozadi od .tERNA | 5. január 2011 20:05

    Zidia zavrazdia krestanov a krestania sa pobiju s moslimami. Dobra taktika ale zla strategia od zidov to pre nich zle skonci.

  14. .@ hu, "ine zaujmy" ... od .rabin | 5. január 2011 14:47

    Před 250 lety, pán regionu se táže židovského mudrce (jménu jsem neporozuměl, něco jako Al-abšit, prý autor knih): Vy Židové jste malý národ, jen 6 milionů, jak by mohl váš mesiáš vyhrát válku? Mudrc odpoví : Ukážu ti jak. Zorganizuj kohoutí zápasy. Tak se i stalo. Všichni přivezli velké nádherné kohouty. Mudrcův kohoutek, směšně malý a vetchý, se krčí v koutě ringu, zatímco silní kohouti se zabíjejí. Když boj ustane a kohouti jsou mrtví, z kouta (rabín názorně předvádí) cupy dupy vychází kohoutek, jediný vítěz.

  15. .pochod? od .jozef Remen | 5. január 2011 12:12

    Pan Daniska, a tym pochodom dosiahnete co? Motlitbami dosiahnete co? „Milujem“ podobnych aktivistov, ktori si myslia, ze nieco zmenia nejakymi pochodmi ci protestmi. Vplyv na udalosti mate AKTIVNYM KONANIM v politike, alebo armade, alebo vo vyuke. NIC sa nezmeni nejakym protestom. Co je mozne zmenit: 1. Vzdelanie. Atentatnici su neraz hlupi pastieri koz s uterakom na hlave, ktori nemaju ziadnu kulturu, schopnost chapat suvislosti. Berie len to, co mu nahuci do hlavy niekto druhy 2. Aktivne eliminovanie radikalnych klerikov – kludne aj cielenymi utokmi 3. Obmedzenie importu muslimov do zapadneho sveta. Jedina podmienka na ziskanie prava na pobyt – vzdelanie, praca. Pri akomkolvek trestnom cine okamzity navrat do rodnej krajiny CELEJ RODINY az do 4 generacie spat (mnohi moslimi su uz „Francuzi“ ci „Nemci“).

  16. .nadhľad môže autor získať od .dan0 | 5. január 2011 08:13

    presunutím deja do stredovekej Európy a vzájomnou výmenou protagonistov.

  17. .ako zastaviiť? od .karakozov Dmitrij | 5. január 2011 08:12

    jednoducho, prestať sa im montovať do života a kulrtúry. Je predsa jasné, že keď niekomu vnucujem svoju "demokraciu" bombardovaním, tak dotyčný nebude sedieť so zaloźenými rukami a jeho hnev sa obráti voči všetkým. ja by som konal rovnako. Ale toto kresťania, ktorí už dvetisíc rokov vyvražďujú národy inej viery a ľudí bez viery v neexistujúcu blbosť, nikdy nepochopia

  18. .@krtekmiro od .marek Holeva | 5. január 2011 00:56

    To, že nie si odborník na logiku, je podľa mňa celkom očividné. Logik by sa nepokúšal seriózne aplikovať logiku na záležitosti reálneho sveta (a zvlášť nie na sociológiu), pretože vie, že v reálnom svete platia úplne iné zákonitosti. Napríklad ľudia žijúci v tomto svete a čase sa niekedy zvyknú správať aj iracionálne a v nesúlade s princípmi logiky. Si si napísal zvláštne premisy a z nich si robil záver. No to je jedno, aplikovať logiku je úplné bláznovstvo, nie je to na nič dobré. Alebo máš na to iný názor?

  19. .solidarita prejavená aj modlitbou od .monča | 4. január 2011 22:24

    Určite nás nie je málo, tých, ktorí máme súcit s prenasledovanými kresťanmi vo svete a nemôžme sa osobne zúčastniť verejného zhromaždenia na podporu prenasledovaných kresťanov, ktoré sa bude konať nadchádzajúci piatok v Bratislave. Skúsme teda pripojiť sa k účastníkom zhromaždenia svojimi modlitbami v čase konania zhromaždenia, aj počas následnej svätej omše.

  20. .sudruch daniska od .grcator | 4. január 2011 22:05

    je zhrozeny presne jak komanci ked sa afrocvarga tlkla a pritom zabijali aj ich kamaratov "predstavitelov africkych pracujucich" - taki kriziaci boli veru demokratickejsi, zabijali vsetko od zidov az po arabov nevynimajuch "zlych" byzantskych krestanov... keby nebol srab, zoberie aj s palkom mec a ide to do toho cvargistanu "riesit", akurat ze sef pedofikanskeho UV uz dneska nema ziadne divizie, ako si onehda uz batko stalin povsimol

  21. .komu to prospieva ? od .dianav | 4. január 2011 21:38

    Komu prospieva ak sa budu vzajomne nenavidiet krestania a moslimovia ? Spytajte sa Mosadu.

  22. .jaro.Druhá veta nie je pravdivá !!! od .ján Hombré | 4. január 2011 21:36

    Samozrejme že aj mne kresťanovi je luto ked zabíjajú kresťanov. Ale bolo mi lúto aj ked zabíjali alebo strašne mučili nekrestanov. A kde všade sa to dialo vieš ty ešte lepšie ako ja. Vtedy ta nebolo počuť. Prečo? Lebo to nebolo IN? Alebo preto že si nik taký článok neobjednal ? Či sa má krestan ozvať len ked zabíjajú kresťanov. A ešte som si spomenul na blog od teologa : Boh odpúšta ale nenecháva bez trestu...

  23. .ad osgood od .dianaS | 4. január 2011 20:53

    som prekvapená ako dobre si to napísal, úplný súhlas. Ja čo môžem urobiť je ešte i to, že budem ignorovať Egypt ako dovolenkovú destináciu.

  24. .bola to len otazka par minut od .osgood | 4. január 2011 20:41

    po zverejneni Daniskovho članku o vraždení egyptských kresťanov-Koptov, kym niekto z účelovej aliancie slovenskych ateistov a homosexualnych kreatúr sa tu vytasi s objavnym kontra-postrehom "NO A ČO??" __ no kedze Daniskov clanok tu bol uz rano, trvalo to "čakanie" až do poludnia __ a vy, pan Daniška ... čo si myslíte, že sa stane ked sa tam pri sviečkach pomodlíte 'na pamätných miestach' a vyzbierate grošíky a cela zmienka o akcii bude "vysoko-ohodnotena v Katolickych novinach" a vysluzi si ironicky komentár v bašte demokracie - SME a 300-400 "komentarov" v ich debatnej sekcii, dehonestujucich kresťanstvo ako celok, i koptské obete obete zvlášť __ s mojou ucastou môzte rátať LEN ak to bude protestne zhromazdenie pred egyptskou ambasadou, na ktorej bude "jeho excelencia" prinutena prevziat aj písomný protest proti sucasnemu stavu - obsahujúci žiadosť o zarucenie ochrany ŽIVOTA koptskych kresťanov, a vyjadrenie sa bez diplomatickych floskúl v mediach SR co egyptsky stat urobi aby sa to neopakovalo a muslimski organizatori vrahov boli identifikovani a ak to je v moznostiach EAR potrestani __ (samozrejme s tym, ze ak netrvaju na tom, ze Egyptska arabska republika je demokraticky štát, tak to nemusí...)

  25. .odpoveď od .bojovník | 4. január 2011 19:59

    Ako zastaviť vrahov? No predsa zbraňou p. Daniška.

  26. .daniska od .antikrestan | 4. január 2011 19:53

    Čím sú tancujuci gays, na pride love , inokedy v kluboch , takí nebezpeční pre krestanov ? Čím tak počas svojich aktivit iritujú zdogmatizovane krestanske okolie, svojich spoluobčanov, že ich „musia“ obmedzovat a utocit proti nim? Navyše, najväčšiemu násiliu a nespravodlivej diskriminacii čelia gays tam, kde tvoria menšinu a v nabozensky ovladanych statoch kde krestania alebo moslimi tvoria vacsinu. Nemajú vplyv na to, kto vládne, ani ako vyzerajú zákony. Rozhodujú len o sebe. Aj to je pre niekoho príliš. Ludia ktori su tymto nehoraznym utrokom voci gay zhorozeni hovoria o zločinoch proti humanite a laske. a solidarite. Ale ako vlastne môžeme týmto nespravodlivo utlacanym ľuďom pomôcť? Čo pre nich môžeme urobiť ? Solidarita, vrátane materiálnej solidarity, patrí k dejinám homosexuality od samotného počiatku, este davno predtym ako boli umelo vymyslene rozne mytologie medzi ktore patri aj ta podivna krestanska . Bohatí pomáhali chudobným a túto pomoc organizovali aj v gay polocenstvach . Nástupcami tychto spolocenstviev sú dnes rozne organizacie , preto musia aj oni konať. Osud gays po celom svete sa predsa týka aj nás. Nesmieme ich ponechat nenavistnemu nabozenstvu ktore vanie z vatikanu a nici slobodu ludstva

  27. .strašné správy od .půjdech | 4. január 2011 19:41

    Strašné správy - zabíjajú kresťanov! Keby zabíjali nekresťanov, tak by to bolo v pohode, ale oni zabíjajú kresťanov, a to je STRAŠNÉ. Pekné kresťanské zmýšľanie... Ja osobne som rád, že po stáročiach došlo aj na vás, milí kresťánci. Alebo ste si mysleli, že vám to nikto nikdy nezráta? Za pogromy, za utláčanie inovercov, za upaľovanie bosoriek, za križiacke výpravy, za podporu fašizmu, za zneužívanie detí, za utrápenie miliónov životov kvôli vaše pochybnej viere - za to všetko by ste si zaslúžili najbližších 1000 rokov rovnakého útlaku, aký ste prevádzkovali vy.

  28. .media od .jnj | 4. január 2011 17:51

    no, kazdy je ovplyvneny svojimi mediami. pre nas su to markiza so sandrou bullock, pre teoristov su to ich ajatollahovia. preto nam je jedno ze tam zomieraju tisice ludi a zase im je jedno ze v europe sme krestania skor papierovo. logicky objektivne sice nieje suvis medzi krestnastvom a vojnou v iraku. ale pre nich krestanstvo = zapad, amerika, imperializmus. tak isto ako pre nas blizky vychod = islam, terorizmus, vsetci proti izraelu atd. a potom sme prekvapeni ze nie vsetci su taki fanaticki a ta saudska arabia odkial su teroristi sponzorovani sa viac v skutocnosti boji iranu (az tak ze prosi USA o vojnu). tak isto turci niesu len ti imigranti, predajcovia kebabu akych pozname v europe najviac, ale hlavne az sokujuco europsky liberalni, sekularni a vzdelani aki ziju v istanbule. vojna v iraku sice priniesla mnoho obeti, ale vacsina z nich bola sposobena obcianskou vojnou a tym ze teroristi nebojuju fer, nevazia si ludskych zivotov a to hlavne ani tych irackych, pouzivaju ludske stity. na rozdiel od teroristov, amici sice zabijali civilistov, ale vsetko iba nehodou, nie zamerne. zatial co teroristi na ktorych strane je vacsina lavicovych salonnych liberalov zabijaju civilistov celkom zamerne a vedome. ale zli su stale len ti amici. iste, je moralne sporne ci sa malo ist do iraku. nemalo, uz iba z toho dovodu ze keby zomrel saddam, vypukla by obcianska vojna mozno aj tak, ale aspon by sa ferovo to nehadzalo vsetko na amikov. a bolo to hlupe aj preto ze sa vedelo ze fanaticki moslimovia to nezoberu zrovna sportovo a aj ked saddama az tak radi nemali, predsalen ich to nejak "spoji" v nenavisti voci zapadu a odnesu si to predovsetkym nevinni.

  29. .len v Iraku od .hu | 4. január 2011 17:26

    bolo zavrazdenych 2000 krestanov a 600 000 ich emigrovalo v priebehu 7 rokov. zaujimave je to, ze o tom u nas malokto nieco vie. ale o tom, ze sa sandra bullock rozvadza, vedia skoro vsetci (z medii samozrejma). nedoslo k tomu za Husainovej hrozovlady (Husain chcel znicit svet zbranami hromadneho nicenia, ktore sa vsak doteraz nenasli), ale pocas demokratickeho procesu vojenskej intervencie a humanitarneho bombardovania fosforovymi bombami, ktore tazko skusanym narodom iraku konecne priniesli dhoocakavanu slobodu. Atd... skoda pokracovat vo vysvetlovani toho co sa tam deje na strankach portalu, kde su informacie metodicky nahradzovane medialnymi kalerabmi...

  30. .vojna v Iraku a prenasledovanie kresťanov od .krtekmiro | 4. január 2011 16:57

    Vysvetlí mi niekto konečne logicky jasne súvis medzi vojnou v Iraku a prenasledovaním kresťanov v Iraku a v iných islamských krajinách? Nie som odborník na logiku, ale spájanie vojny v Iraku s prenasledovaním kresťanov mnohým vychádza asi z tohto "logického" súdu: "Kresťania zaútočili nespravodlivo na Irak. Irak je islamská krajina. Moslimovia majú preto právo nespravodlivo útočiť na kresťanov kdekoľvek na svete." Už na prvý pohľad je v takomto usudzovaní množstvo chýb, keďže obe uvedené premisy sú sporné. Na Irak totiž nezaútočili kresťania, ale krajiny, ktoré si moslimovia spájajú s kresťanstvom. Bola vojna v Iraku naozaj nespravodlivá? Myslím, že ani všetci Iračania si to nemyslia a dokazovať nespravodlivosť vojny v Iraku z toho, že nebola dostatočne pripravená, resp. vývoj po vojne nešiel želaným smerom, čo sa dnes používa ako hlavný argument v diskusiách o oprávnenosti vojny v Iraku nie je ešte dôkazom jej nespravodlivosti. A napokon - je prípadná nespravodlivosť vojny v Iraku dostatočným dôvodom na zabíjanie kresťanov v islamských krajinách? Vyššie uvedený "logický" súd je teda spôsobom myslenia islamského fundamentalistu a jeho osvojovanie si odporcami vojny v Iraku je vlastne schvaľovaním tejto argumentácie - v podstate je to niečo podobné, ako keby niekto schvaľoval zabíjanie Židov nacistami - veď Židia si za to mohli sami ... Jediná príčina zabíjania kresťanov je islamský fundamentalizmus. Nepleťte do toho vojnu s Irakom, ak nie ste islamskí fundamentalisti!

  31. .poznamka na vysvetlenie pre ceruzku od .hu | 4. január 2011 16:27

    moslimovia vnimaju vsetko cez vieru, EU je pre nich nepredstavitelna bez krestanstva a amerika do znacnej miery tiez, z toho vyplyva ich zakorenujuca sa predstava, ze ide o novu dalsiu kriziacku vypravu - preto utoky na krestanov. v pozadi su aj ine zaujmy, zaujmy pre ktore by mohlo byt velmi zaujimave, ak by sa moslimsky a krestansky svet pustili do seba...

  32. .pre hu od .ceruzka | 4. január 2011 15:44

    Čo majú spoločné vojna v Iraku a Afganistane s kresťanstvom? Vari si pápež povedal - vyhlásime im vojnu! a poslal tam Švajčiarsku gardu? Myslím, že si tu niekto pletie pojmy s dojmami...

  33. .co sa to vlastne deje? od .hu | 4. január 2011 12:40

    kto seje vietor, zne burku. zvlast pokial ide o islamske fundamentalisticke rezimy. vojna v iraku a afganistane priniesla statisice mrtvych nevinnych civilistov a tazky rozvrat. tito mrtvi doteraz u nas vadili len malokomu. teraz nam zacali vadit, kedze sa jedna o krestanov. vdakabohu aj za to...

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM