video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

Lampa o Mesiaci

178 : 03 | .lampa

Hosťami boli astronóm Ján Rybák, znalec rakiet a kozmických letov Juraj Petrovič a fyzik a novinár Martin Mojžiš.

25. jún 2009 | videné 15490x | reagovalo 39 ľudí

Diskusia (39)

  1. .relacia nenaplnila moje ocakavania !!! od .jumpboy | 11. apríl 2011 10:16

    Tuto relaciu mam velmi rad ale tentokrat ma Hrib velmi sklamal. Nedodrzal objektivnost tym ze tej "konspiracnej" teorii venoval minimum casu a nebyt Mojzisa tak jej nevenuje ani tolko. Myslim si ze sam Hrib sa tymito teoriami vobec nezaoberal, necital ziaden clanok a nepozeral ziaden film. A bol by som zvedavy ako by vysvetloval Mojzis a dalsi ine mnozstvo dokazom "proti" americanom a nie trivialny pripad s vlajkou podla ktoreho akoze popreli vsetky ostatne dokazy. To ma zaujimalo. Hlavne ked su zevraj "odbornikmi". Sklamany som touto castou relacie. ODPORUCAM POZRET SI FILM "CESTOU NA MESIAC SA STALO NIECO DIVNE" (iba 47min). www.cez-okno.net

  2. .pre "pezz" od .nn258 | 11. marec 2011 18:53

    The Onion je fajn, no mal by si vediet, ze je to satiricky magazin.

  3. .armstrong sa už priznal.... od .pezz | 1. marec 2011 22:28

    "What other explanation could there be?" Armstrong asked. "It's all right here. Everything is all right here if you'd just open your damn eyes and see!" Added Armstrong, "I suppose it really was one small step for man, one giant lie for mankind."

  4. .doplnek k predchozimu komentari od .rubicius | 20. júl 2010 11:19

    No, kolego sJavert, ja bych se Johnem vubec nezatezoval. Me osobne vubec nenapadlo, ze by tito panove nemeli pravdu. Zakladem je uz vbec to, ze sami Rusove nikdy nepochybovali, ze tam Americane byli. :-) Panu Hribovi smekam, skvele to umi moderovat. Ten porad jsem pred par dny nasel a porad to sleduju. Neznam nic srovnatelneho v nasi televizi. Byval na CT24 porad historicky magazin a ten byl taky skvely. Ovsem v rozhlase ceskem jsou taky dokonale porady.

  5. .replace od .sJavert | 16. júl 2010 18:56

    johny Mnemonick, niečo ti prezradím, ty v skutočnosti neexistuješ, si len výplodom jedného otravného sna, čo som mal pred 3 mesiacmi, tak sa tu nehraj na skutočného a prestaň tukať do svojej imaginárnej klávesnice...

  6. .cele apollo je medialna fraska od .johny Mnemonick | 4. júl 2010 14:12

    cele apollo je medialna fraska tak ako Hrib a jeho tyzden mustwatch.hztz.cz

  7. .moon rover od .gyro | 26. máj 2010 00:38

    vsetkym konspiratorom odporucam pozriet toto video www.youtube.com kde je nasnimany moon rover pre jazde. Vsimnite si (najma ku koncu videa) ako je vyhadzovany mesacny prach do vzduchu a vzapati v prostredi bez atmosfery nezvireny pada priamo dole podla gravitacneho zakona. A ak niekto bude vymyslat, ze to nasnimali v obrovskej vakuovej komore (a nevidi pritom pohyb rovera v gravitacii mensej ako je na zemi), tak mu nema uz vysnam vysvetlovat dalej a podla slov M.Mojzisa si zasluzi, aby tomu hoaxu veril

  8. .nehorázne od .kanimo | 7. marec 2010 19:06

    tak rusi boli prvý, čo poslali do vesmíru sondu, prvý, čo poslali do vesmíru psa, prvý, čo poslali do vesmíru opicu, prvý, čo poslali do vesmíru človeka, prvý, čo vo vesmíre obleteli zem, prvý, čo poslali do vesmíru ženu, prvý, čo poslali do vesmíru dvojicu kozmovautov, prvý, ked súbežne dve rakety obleteli zem prvý, čo poslali na mesiac sondu ale on obdivuje američanov, lebo si povedali, že to tak nenechajú. Rusi vždy boli a stále sú jedinečnými priekopníkmi letov do vesmíru, napokon ako jediný robia komerčné lety do vesmíru a tak približujú vesmír aj iným ľudom-laikom. (aj ked to stojí miliony) Rusi mali skoro celé desatročie náskok pred američanmi, vo vývoji rakiet, aj v posielaní ľudí do vesmíru, ale američania si povedali, že sú lepší a oni pôjdu na mesiac. To sa Vám nezdá ani trochu čudné, že američania za pár rokov prípravy, dokázali vyletieť na mesiac a vrátiť sa späť bez jediného problému, ked pár rokov predtým, neboli schopný ani poslať človeka do vesmíru?

  9. .páni od .cesar | 6. marec 2010 22:16

    Kto verí, je šťastný; kto pochybuje, je múdry. Mnohím ľudom stačí to, čo uvidia (v televizií), to, čo im povedia iný alebo to, čo si prečítajú. Načo klásť otázky, ved si to videl, počul aj čítal. Takto sa manipuluje s ľudmi, už celé stáročia, a tí ktorí pochybujú o pravde sú zakaždým označený za hlupákov, nevzdelancov alebo podvodníkov a všetko, na čo sa pýtajú sú sprostosti.

  10. .mesiac od .dudu | 12. február 2010 17:25

    mustwatch.hztz.cz staci si pozriet poslednych 7 minut tohoto dokumentu aby ste zacali mat pochybnosti - posledne verejne slova Neila Armstronga 25 rokov po udajnom lete na mesiac - posudte sami - ,, dnes tu mame pred sebou najlepsich americkych studentov, vravime vam ze sme urobili len zaciatok a vam nechavame vacsinu co zostalo nedokoncene, su to stale skvele neobjavene veci, prelomove objavy pristupne tim ktori dokazu odstranit ochrannu supku pravdy’’

  11. .mesiac od .dudu | 12. február 2010 17:14

    neviem ci tam boli alebo nie ale skuste si vyhladat nejake interwiew s panmi ktori zevraj boli na mesiaci... ako je mozne ze najdete len par sekund a to ked sa pozriete na nich tak vidite ze su nejak nie moc v klude - osivaju sa a blabocu nieco celkom na prvy pohlad nezrozumitelne - a posledne slova ktore povedal armstrong na verejnosti boli nieco o tom ze pravda raz musi byt odhalena .. hm zaujimave

  12. .moon Hoax od .jerry19 | 21. november 2009 05:28

    apolloanomalies.com www.youtube.com

  13. .pre eco:moon hoax... od .dimwit | 19. september 2009 16:53

    Veriť nestačí... slepo veriť nestačí, aj keď je právo na vierovyznanie zaručené. V tomto prípade by vznikla viera v Moon hoax, resp. viera v Moon Landing Faked a zrejme aj celý rad iných; tak napr. Mars Landing Faked atď. a veriaci by mohli veriaci štát požiadať o príspevky na chod ich faked cirkví. A zas na druhej strane mentálneho spektra by sa ateisti v moon hoax atď. mohli začať domáhať odpovedí na ich pragmatické otázky: ?kam zmizli tie prostriedky na Moon Landing Faked/// ?kto z toho profitoval a naďalej profituje/// ?prečo pár ľudí zmizlo/// ?prečo sa vedci boja/// ?kto to dokázal vypočítať, že koľko a akých energonosičov sa použilo na také výlety///... Ja neverím, neverím ani novému ministerstvu energetiky, že by dokázalo zohnať aspoň jedného človeka, ktorý by dokázal vypočítať, aký dlhý kábel by musel napr. pán premier ťahať na výlet na kométu 9P/Tempel1.

  14. .pre dimwit od .eco | 19. september 2009 16:03

    to si dobre zašifroval. len dufam sa chapeme. podla mna je moon hoax len hoax, cize somarina, kt. neverim. ty ano?

  15. .pre eco od .dimwit | 19. september 2009 14:30

    Ak ´moon hoax je určite hoax´, "tak vlády a parlamenty" celého sveta sú skorumpované....poťažne až imbecilné. A teraz akože má niekto až sizifovsky riešiť ich genitálnu agendu?!?

  16. .wTC od .eco | 18. september 2009 10:37

    moon hoax je urcite hoax :) . o WTC si to nemyslim. podla mna su to 2 totalne odlisne zalezitosti. pan Mojzis je kapacita akych na SVKu nie je vela, ale chcel by som ho pocut vyvraciat argumenty z Loose Change 2nd Edition, a hlavne co si mysli o poisteni Larryho Silversteina z 24ho Jula 2001. Inak Moore ziskal Oscara za Bowling for Columbine a Bono je zakladatelom 1 z najuspesnejsich rockovych kapiel vobec. To len tak pripomenut ich kvalitu po tolkom osocovani. Pan Harabin si ziskal tak akurat Mafiu, ale to je uz verejne tajomstvo.

  17. .moon od .free Energie Policemann | 6. august 2009 09:46

    People are Shit heads who don´t understand how universe works.

  18. .pre ivan od .richi | 4. august 2009 18:53

    už som to tu písal na inom mieste - tieto pásy nie sú homogénne oblasti ale v rôznych častiach majú rôznu a premenlivú intenzita žiarenia. Ľudia z NASA si toho boli vedomí a zvolili prelet oblasťou, ktorá javila nižšiu intenzitu žiarenia a za druhé kozmononauti tieto pásy preleteli veľmi rýchlo. Pre predstavu, k Mesiacu to mali cca 400 tis. kilometrov, pričom dosah Van Allenovych radiačných pásov je zhruba 70 000 km. Lenže v tejto vzdialenosti sú nabité častice už tak riedko rozložené v priestore, že aj niekoľko mesačný (!) pobyt by tu kozmonoautovi neublížil. Najväčšia intenzita je v nižších vrstvách od 700 po 10 000 km, túto oblasť preletelo Apollo v priebehu hodiny. Celková schopnosť pásov ožiariť kozmonauta smrteľnou dávkou žiarenia sa medzi zástancami konšpirácií mimoriadne predceňuje, v skutočnosti by ste museli byť v nižšej oblasti tohoto pásu asi týždeň aby ste obdržali takú dávku ktorá vám spôsobí chorobu z ožiarenia (pozor nie smrteľnú dávku ! to by ste tam museli byť viac ako mesiac a aj tak by ste mali šancu, že prežijete okolo 50%). Podľa dozimetrov dostali počas letu dávku nižšiu ako 5 REM, to môže mierne zvýšiť možnosť výskytu rakoviny vo vyššom veku. Smrteľná dávka o ktorej som písal ja je okolo 300 REM. Ak toto bola jediná vec ktorá vás v otázke pristátia človeka na Masiaci robila nerozhodným tak teraz už dúfam, že sa budete konšpirátorom vysmievať do očí, nič iné si tie duté hlavy nezaslúžia.

  19. .len jedna poznamka... od ...ivan | 3. august 2009 21:56

    v tejto diskusii padli niektore argumenty, preco si niektori ludia myslia ze americania na mesiaci neboli... vadilo mi vsak, ze diskutujuci sa zaoberali tzv. detskymi argumentami, ktore pozna aj male decko, a ktore vyvracia kazdy na pockanie a kazdy rovnako... ja osobne neviem co si o tom pristati mam mysliet... neviem sa stale rozhodnut ci som na strane veriacich alebo neveriacich a to len kvoli jednemu argumentu, ktory ja povazujem za najzavaznejsi... Van Allenov radiacny pas... nepochopim ako tento pas dokazali prekonat a to hned 4x, kedze je vonkajsi a vnutorny radiacny pas a museli nim preletiet tam a spat... na ochranu proti tomu by potrebovali hrube ocelove vystuze, ktore ako vieme, pre usporu hmotnosti nemali a aj keby ano - vsetci traja clenovia posadky boli pocas celeho letu nalepeni na niektore z piatich okien raketoplanu a sledovali vonkajsie prostredie a vsetci vieme z coho su okna... navyse tito traja pani sa vsetci narodili v roku 1930, t. z. ze vsetci traja sa tesia takmer 80-tke. Takze aj keby doslo k malemu oziareniu, ako to vysvetluje nasa, neverim, ze by sa dozili tolkeho veku bez nejakych vaznejsich problemov... v podstate nikto z nich neprekonal v zivote ziadnu zavaznejsiu chorobu...

  20. .pre artenon od .richi | 2. august 2009 23:05

    :) to je klasika...

  21. .:-) od .artenon | 1. august 2009 18:58

    www.metacafe.com

  22. ....o Mesiaci od ..sh.t | 28. júl 2009 16:09

    Tak vy ste si tu robili z ľudí piXu!?! Aby si niekto v budúcnosti s vašimi titulmi nevytrel prdel !

  23. .mythbusters od .artenon | 14. júl 2009 22:10

    ...tak som som si pozrel mythbusters (moon hoax)... verim NASA.....

  24. .pre richi od .artenon | 11. júl 2009 20:10

    Dik za odpoved, pravdupovediac som pristatie americanov na mesiaci bral vzdy ako samozrejme, len teraz sa dozvedam, ze su aj konspiracne teorie, dostal som sa aj k nejakemu dokumentu od tv fox, problem je skor v sposobe argumentacie konspiracnych teorii, mozno vyuzivaju nejaku automaticku paranoju, ktora v cloveku je, na druhej strane niektore argumenty su dost prespekulovane, dufam, ze sa na mesiac dostane povedzme medzinarodne spolocenstvo. Ked nad tym tak rozmyslam tak ked je to tak ci onak je to v kazdom pripade fascinujuce bud ako triumf vedy alebo konspiracie obrovskych rozmerov :-) Verim, ze je to triumf vedy.

  25. .doplnenie od .richi | 11. júl 2009 13:11

    ... ešte som zabudol ohľadne toho zrkadla ktoré je na povrchu Mesiaca. To, že pomocou neho môžeme zisťovať niektoré parametre neznamená, že ho opticky vidíme. To je pomerne malé zrkadlo, ktoré funguje na princípe podobnom reflexným sklíčkam na bycikly. Zo zeme sa vyšle veľmi silný laserový zväzok a približne za 2 sekundy sa na to isté miesto, respektíve oblasť na Zemi vráti veľmi slabý záblesk ktorý potom zachytia senzory a počítač vyhodnotí. To samozrejme takisto niektorým ľuďom nestačí ako argument proti konšpiráciám i keď sa jedná o exaktný dôkaz.

  26. .pre artenon od .richi | 11. júl 2009 11:59

    rozlišovacia schopnosť dvojmetrového zrkadla aké má Hubble ani zďaleka nestačí na rozoznanie modulu na povrchu Mesiaca. Na fotografii by mal veľkosť stotiny pixelu (strielam od boku). Jedine pozemský VLT by mohol tento modul zobraziť ako bod na povrchu ale to by zase tým čo majú radi konšpiračné teórie nestačilo. Povedali by, že tam ten bod niekdo zakreslil a celá snaha vedcov od VLT by vyšla nazmar. A povedzme si pravdu oni maju na práci omnoho dôležitejšiu prácu ako sa zaoberať podobnými hľuposťami.

  27. .observatory od .artenon | 11. júl 2009 10:00

    Mal by som jednu otazku, nepokusal sa niekto (stat alebo organizacia) zamierit teleskop z akehokolvek observatoria na mesiac za ucelom vyfotit pristavaci modul? Je taketo rozlisenie vobec mozne zo zeme? Podla mna by to dalo stop diskusii ci tam boli alebo nie. Podla slov hosti tam instalovali zrkadlo na presne zmeranie vzdialenosti a vzajomnej rychlosti zeme a mesiaca takze teoreticky by sa tam malo dat pozriet. Na www.maps.google.com/moon su sice zabery mesiaca ale zvacsenie je nedostatocne.

  28. .názory od .richi | 9. júl 2009 21:37

    prečítal som si príspevky podomnou a úprimne mňa niektoré z nich trochu zarazili. Jednému vadí Hríbovo mľaskanie v úvode, druhému to ako dýcha Mojžiš plus jeho vraj "Slotovina", ďaľšiemu vadí, že niekto nazval Moora malým a spoteným atď. Krucinál ľudia, veď vy ste asi vôbec nepochopili celý koncept tejto relácie. Je úžasný hlavne vo svojej neformálnosti a každý sa tu slobodne prejavý tak ako to uzná za vhodné. Jasne, že Hríbove mľaskanie my tiež niekedy lezie na nervy ale pokiaľ to vykompenzuje výborná a zaujímavá diskusia tak mi je to absolutne ukradnuté. To, že niekto nemá dvakrát pozitívny postoj k Moorovi, Harabinovii alebo Bonovi je jeho súkromný názor a ak ho vyjadrí tak kde je problém ? Preboha veď niesme ovečky aby sme si ten názor okamžite osvojili... To, že kľudne vyjadria svoj názor je iba znak toho, že v diskusii vládne uvoľnená a slobodná atmosféra. Nemusíte s ním súhlasiť ale veď o tom je život, každý má nejaký názor tak prečo im ho upierať ? Ja si rád vypočujem každý názor ak sa na niečom zakladá.

  29. .fdd od .ddf | 9. júl 2009 15:51

    ako si moze dovolit mliaskat, gg by som ho hned vyjebal

  30. .ďaľší skvelý diel od .richi | 9. júl 2009 02:19

    Ďakujem za ďaľší výborný diel. Ale chýbal mi tam Vlado Černý, prosím snažte sa ho v budúcnosti ešte nejak pritiahnuť. Hoax o Mesiaci je samozrejme absurdita a rozumiem Mojžišovu menšiu averziu voči šíriteľom týchto teórií. Najhoršie je však je ak sa niekto snaží z tejto témy vyťažiť peniaze formou dokumentu kde núti astronautov prisahať na bibliu, že naozaj na Mesiaci boli. To považujem za niečo strašné.

  31. .vyvracanie konšpiračných teórií od .niesom | 6. júl 2009 21:51

    Tiež mi je v podstate ľúto, že sa nevenovali hlbšie aj vyvracaniu "moon hoax", a tiež dávnejšie konšpirácii okolo WTC. Na druhej strane to chápem, pretože na vysvetlenie nejakej udalosti sa dá vygenerovať x protivysvetlení a ich vyvracanie by mohlo znamenať také zacyklenie až strach. :-) Na druhej strane, sa mi opäť potvrdzuje môj agnosticizmus, ako písal už dávnejšie (gabor.blog.sme.sk že pre človeka je pravda otázkou rozhodnutia a nie zhody so skutočnosťou. A tak sa niekto rozhodne veriť konšpiračným teóriám, pretože ich argumenty považuje za presvedčivejšie, než tio opačné. A proti tomu sa nedá bojovať.

  32. .maťo pripájam sa k "unambiguous" od .estét - ironik | 4. júl 2009 23:40

    len dodávam nejaké "estetické" postrehy. Hríb Štrefan si na začiatku vysielania už viackrát čístí zuby vlastným jazykom. Je to dosť samoľúbe a najmä nevkusné. Mohol by použiť zubnú kefku pred vysielaním, čo sa mi zdá efektívnejšie a najmä estetickejšie. Čo sa pána Mojžiša týka, neuveriteľné ako sa tá Slotovina šíri i medzi inteluktuálov. Možno mu mäkne mozok, ale stačí trochu telesnej gymnastiky. Potom by možno nemal problémy s dýchaním pri tom vysvetlovaní a obhajovaní svojich právd. Či skôr právd "americkej ambasády?" (Známka 4-). Pán Kušnierik - zachraňovali ste čo s DALO ( 2+). Celkovo však Vďaka, - bolo to po obsahovej a vecnej stránke vzácne. Fanda Lampy P.S. Odkaz pre režiséra "Obsah sa javí, jav je podstatný."

  33. .apollo 11 od .svetlo | 4. júl 2009 05:10

    Pri diskusii o velkosti mesacneho modulu jeden z hostov povedal, ze tento modul bol obrovsky v porovnani s Gemini, ze keby sme videli Gemini povedali by sme si: tak toto nie:) Ja som si to povedala, ked som videla apollo..sak to je mensie ako moja izba! Ja by som sa v tom bala letiet z kosic do bratislavy, nieto na mesiac. Bola to nenormala odvaha kozmonautov, ze do toho sadli alebo vyrazne znizeny pud sebazachovy :)

  34. .out of reality :) od .die_go | 3. júl 2009 01:41

    to je lahke chalani :) hen: aj lampa, aj ja, aj vy, aj vsetci - sme tu iba raz a co viac [mozno horsie], iba kazdy sam za seba... = vsetko je subjektivne :) pan Mojzis sa do nikoho nenavazal a ja si nemyslim, ze si strielal z bona ci moora ako takeho... ja som to vnimal ako tematicky ftip a celkom som sa na tom pobavil... pricom 'mato' v prispevku nizsie tuto liniu nevidel, no vnimal inu, lebo si trebarz bona ci moora vazi a ma k nemu akysi vztah, pricom nema ani najmensiu sajnu o tom, ci pan Mojzis nema tak isto velky alebo mensi, ci vacsi vztah k bonovi a moorovi ako on 'mato' sam [mato je v jeho vlastnom prispevku ovplyvneny samym sebou [tak isto ako kazdy z nas]] - a takisto 'henon' o prispevok nizsie, robi to iste, ci uz k 'matovi' alebo k vzhliadnutej relacii... bez 'bezprostrednej' reakcie daneho subjektu na akciu vyvolanu inym subjektom vznikaju a vzdy budu vznikat iba 'iluzie' a klamlive sudy voci jednemu, ci druhemu alebo obom :) internet a televizia je zaludny subjekt, ktory velmi lahko vyvolava klamy a iluzne usudky u subjektoch, ktory na nu reaguju... [preto je okrem ineho velky nastroj na manipulaciu mas] pri priamom kontakte dvoch subjektov, ktore hladaju objektivizmus sa prichadza k samotnemu objektivizmu ovela blizsie, ako ked sa vysle signal len z jednej strany, lebo druha strana tento signal zachyti uz skresleny [co sa deje neustale aj v kontakte subjekt subjekt], ale co je ine je to, ze jeho sud a usudok voci tomu je nasobeny jednym a tym istym skreslenim, a to nespocetne vela krat :) vas problem by teoreticky vyriesilo stanovisko bona a moora, keby zareagovali na signaly, ktore ste im zaslali, ale akosi ich oni nemaju zachytit, lebo vase prispevky si neprecitali :) inac povedane 'prt' viete kto je to bono a takisto bono vie 'prt', kto ste vy... :) [jedna slovenska kapela ma o tomto co pisem a presne o tom 'skreslenom' usudku jednu velmi peknu pesnicku s nazvom 'HOVNO VIES' a aj hostovali v lampe, pricom po vsetkych vedeckych temach, ktore boli podane v podobnom zlozeni lampy ako teraz im ju na koniec zaspievali a som presvedceny, ze aj bono, aj pan Mojzis a aj vy dvaja by ste suhlasili s textom tej pesnicky, pretoze kazdy z nas iba HOVNO VIE] vsetkym trom hned pod mojim prispevkom odkazujem, ze to, kto je bono, to kto je Mojzis viete len a len z medii :) a radim vam si taketo medium zalozit a hovorit inym ludom kto ste vy :) AVE :P [oprava, je mozne, ze to poradie prispevkov radi system opacne]

  35. .absolutny nesuhlas od .henon | 1. júl 2009 19:59

    Absolutne nesuhlasim s matom o Bonovi a Mooreovi. Nie su to odbornici a manipuluju veci. Specialne Moore, kteroho "filmy" sa dostatocne sprofanovali, a ktoreho manipulacie su na urovni komunistickej propagandy. Nebudem konkretizovat, existuje mnozstvo liniek, ktore dokazuju, Mooreove klamstva. Bono je v prvom pripade manipulator, ktory z pozicie rockovej hviezdy sa zoznamuje so statnikmi a snazi sa ziskavat od nich peniaze. Na svoje akcie nepouziva svoje financie. Pripad s Kanadou, kde sa Bono stal "priatelom" byvaleho premiera Martina a tlacil ho do presadenia zakona o zvyseni Kanadskeho odvodu z HDP pre Rozvojove krajina. Ked sa premier ohradil, ze na to potrebuje suhla senatu a to nieje jednoduche, Bono sa nahneval a U2 zrusilo kopncert v Ottave...

  36. .absolútny súhlas od .unambiguous | 1. júl 2009 18:58

    s tým, čo napísal mato. Vo všetkých bodoch.

  37. .fajn ale... od .mato | 1. júl 2009 13:46

    zdravim, pozeram lampy so zaujmom a tak ako bola tato cast zaujimava a dozvedel som sa (napriek tomu ze viem o misii apollo dost vela) niekolko zaujimavych podrobnosti, tak ma aj trosku prekvapili niektore vyroky, ktore v relacii zazneli. necakal by som, ze si niekto ako pan Mojzis bude strielat z ludi ako Bono, ci filmar Michael Moore. pride mi skutocne take "slovenske" navazat sa (bez akychkolvek argumentov!) proti ludom, ktori maju za sebou serioznu pracu v boji proti svetovym establishmentom, za zdravsi a pokojnesjsi svet okolo nas a manipulacii ludi vlastnymi vladami. mal som pocit, ze pan Hrib sa snazi o nieco podobne - t.j. branit pravdu a robit to najlepsie ako vie, tak ako Bono i Moore. je pre mna smutnym zistenim, ze niekto si v takejto relacii, ktora chce byt forom intelektualnej elity dokaze nemiestne strielat z cloveka kvoli jeho vyzoru ("maly, tucny, spoteny so siltovkou" a pod.) nepripomina vam to trosku spravanie niektorych politikov, nad ktorymi prave pan Hrib lame palicu? (Harabin a jeho vyroky v parlamente o panovi Lipsicovi) napr.) nepride vam trosku demagogicke, ze napriklad pri spominani "kauzy" padu dvojiciek nezazneli absolutne ziadne argumenty (len "je to cele sprostost") ? medzi porovnavanie "moon hoaxu" a tzv "WTC fraud" sa neda dat "rovna sa" z toho dovodu, ze na rozdiel od teorie moon hoaxu, ktora nema za sebou oporu v pocetnych akademickych kapacitach, teoria o "sprisahani" pri pade WTC taketo pozadie ma a velmi silne - od ocitych svedkov, nahodnych okoloiducich, cez prislusnikov zachrannych teamov, policajtov, po vedcov z celeho sveta - fyzikov, architektov, demolicnych expertov atd. ok, ak sa pustat na takyto tenky lad spekulacii, tak by bolo nacim posobit aspon trosku vierohodne a pouzivat miesto osobnych invektiv argumenty a minimalne tomu vyhradit celu relaciu. myslim, ze tvorcovia lampy nestoja o publikum podobne stadu. tiez peknu relaciu o ceste cloveka na mesiac (ktore je podla mna najvacsiom dobroruzstvom ludstva vsetkych cias) mi pride nemiestne zakoncovat dlhou litaniou o fantastickosti tohto podujatia a neschopnosti dosadit si na celo NS lepsieho ako harabin. :-) a to v prvej osobe mnozneho cisla. ako keby uspech americkej vedy bol aj nasim uspechom, a harabin okrem nasej aj hanbou americanov... :-) ale to posledne je len detail. ako som spimenul vyssie - lampu pozeram rad a all in all, jedna sa podla mojho nazoru o jednu z najlepsich relacii v TV, ktoru uz prakticky nepozeram. tvorcom drzim palce a verim v coraz sa prehlbujucu kvalitu po vsetkych strankach. vzdy som ju, aj ludi v nej sa nachadzajucich povazoval za alternativu a protipol spolocensko-politickej luze, ktora tento narod zavadza, klame a vyciciava a deformuje uz desiatky rokov, od komunizmu po sucasny autoritarsky nacionalny socializmus. pozdravujem, mato

  38. .dJC od .@jana | 29. jún 2009 16:05

    Prijemna cast... aj ked obcas som mala dojem, ze pozeram uvodny seminar predstavenia Divadla Jary Cimrmana... :)

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM