video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

Deti zo skúmavky

132 : 58 | .lampa

hostia: Róbert Mistrík - podnikateľ a ekonóm, Vladimír Thurzo - teológ, Alojz Rakús - psychiater a Peter Sýkora - bioetik

25. november 2010 | videné 12246x | reagovalo 35 ľudí

Diskusia (35)

  1. .selektivna redukcia embryi sa robi od .petrus | 5. január 2011 16:17

    marekgajdos.blog.sme.sk

  2. .e od .q | 17. december 2010 11:25

    egoizmus

  3. .rE: angieNewGen od .pecival | 10. december 2010 23:11

    Filozofia nie je veda?!?:-O

  4. .pre peter2 od .newGen | 8. december 2010 07:42

    Pre peter2: Nacistickym biznisom by sa klonovanie deti stalo iba vtedy, keby sme napr. zacali uprednostnovat podla aktualnej mody farbu vlasov/oci/... atd. alebo v pripade ze by sme si vyrabali vlastne nahradne diely v podobe organov, a eticky problem by nastal prave v otazke financii, kto si taketo vlastne sponzorovanie moze dovolit, do uvahy by pripadali banky ktore by zacali davat pozicky na tieto ucely, a v pripade neplaticov by im organy odobrali ... mozem takto pokracovat a za chvilu nam vsetkym bude nevolno. Dufam ze je to naozaj iba science fiction, ktoreho sa nikto z mojich potomkov (aj adoptovanych) nedozije, ale samozrejme, je dobre nacrtnut aj takyto scenar.

  5. .slaba diskusia od .angieNewGen | 8. december 2010 07:27

    Filozofovia casto privadzaju teorie do extremu prave tak ako Michelangelo priviedol na svet svojho Davida z mramoru, iba vtedy mame totiz moznost priblizit sa k pravej podstate moralneho aspektu umeleho oplodnenia, filozofia totiz nie je veda, a zial, pocas celeho trvania diskusie som citila silnu potrebu prizvat do diskusie naozaj filozofa, ktory by bol retoricky zdatny celu tuto temu priblizit bez zbytocnych naucnych vykladov. Mozno sa to malo prave uberat smerom sience fiction teoretickych uvah, aky dopad ma takyto objav na jednotlivcov/spolocnost, namiesto hodinoveho zadefinovavania si pojmov pomocou viet, ktorych hlava a päta rozhodne nemali spolocnu DNA :-), cim samozrejme nespochybnujem umenie pana Sykoru retorickeho prejavu (mam pocit, ze nemal schopneho partnera do diskusie)... O nahromadeni hormonov zodpovednych za moju agresivitu pocas monologu pana Thurza radsej nebudem hovorit ...

  6. .bioetik od .pppppppp | 1. december 2010 22:34

    Ten bioetik je velmi slaby... nic nepocul, nic nevidel, obcas daco cital...

  7. .aj make up od .m.stefanovic | 28. november 2010 22:58

    aj make up alebo puder pre ludi vystupujucich v TV je umely a napriek tomu si radi nejaku show alebo duel kandidatov pozrieme. vela veci je umelych.. ale tvoj nazor Ti neberiem.

  8. ."Boh dovolí robiť človeku aj to, čo si sám Boh neželá"... od .jazzboy | 28. november 2010 02:37

    "Boh dovolí robiť človeku aj to, čo si sám Boh neželá"... jediné,čo chcem od cirkevníkov,aby mi dali dôkaz o tom, aké má ich Boh želania..a nie želania ich vlastné, ktoré oni vnucujú iným

  9. .pre m.stefanovic od .robo123 | 28. november 2010 02:06

    To mas take nieco ako umela vec, ma umelu chut, da sa zjest a moze vonat uzasne, ale je stale umela, a po case ak spravi chybu tak sa velmi na nu znesie.

  10. .k tomu euru od .noktoasi | 28. november 2010 00:59

    Uvedomme si ze TRH JE OVELA SILNEJSI AKO MILION URADNIKOV A BYROKRATOV V BRUSELI , Jednotna mena je uz predo dvermi JE NOU ZLATO ! to nou bolo stale cca 5000 rokov

  11. .nie su deti ako deti od .peter2 | 28. november 2010 00:54

    Zivot treba v povodnej forme branit. Deti v skumavke je obrovsky biznis. vela zarodkov buducich deti je vyhodenych na hnoj co sa rovna nacizmu. Dnes ked je problem s preludnovanim sveta k comu je vyrabanie deti v skumavkach? Kto nema deti moze adoptovat!!! Sialenstvo a nacisticky biznis.

  12. .krestanstvo od .risko | 27. november 2010 21:59

    Dufal som ze temne casy kedy cirkev zabranovala pokroku vedy uz davno skoncili, bohuzial sa zda ze to tak nieje

  13. .k tak zaujimavej a aktualnej teme bola tato lampa sklamanim od .soňa Strachotová | 27. november 2010 13:51

    1. Tema samotna by stacila na celu relaciu, nebolo by potrebne miesat ju s ekonomikou AK by bola zaujimavejsie, komplexnejsie a kompetentnejsie ponata. 2. Chybali mi tam napriklad lekari, rodicia, ktorym sa to nepodarilo a ti, ktori deti maju "zo skumavky" ...Vsak to cele je hlavne o detoch a rodicoch alebo nie? 3. Pri vsetkej ucte k hostom, nie su odbornikmi na asistovanu reproduciu a ich tapanie v urcitych technickych zalezitostiach posobilo nekompetentne a rusivo 4. Viem o com hovorim, asistovanu reprodukciu som niekolko rokov robila, vratane delenia, mrazenia a prenasania embryii - aj ked nie u ludi. Cele to vnimam ako premarnenu prilezitost, ku ktorej by bolo dobre sa vratit. Najviac zo vsetkeho ma totiz trapi (ako matky jedinej dcery) jeden aspekt celej veci, ktrory tam nikto nesponul. Totiz, asistovana reprodukcia vyvovala v celej geberacii mladych zien a muzov dojem, ze rodicovstvo sa da ODLOZIT na 4 dekadu zivota. Neda. Este stale nie. A vynimky potvrdzuju pravidlo.

  14. .zaujimava tema, diskusia trochu zaostavala od .hu | 27. november 2010 11:24

    skoda ze krestansky teolog neostal na diskusiu - dufam, ze to nebol zamer, alebo ano? dramaturgia programu je uz dlhsiu dobu taka, ze by sa relacia celkom dobre mohla premenovat na Presilovky pod lampou a ak by tam ten teolog ostal, bolo by to "nevyvazene" :)))) V spore o etiku umeleho pocatia jednoznacne vyhral Peter alias Peter1 alias Henry. jednak bol lepsim diskuterom, jednak mal vec lepsie nastudovanu (az na trapne analogie bunecnych zarodkov zivota s tehlami, ktore namaju nic spolocne s domom a kamenami, ktore nemaju nic spolocne s katedralou). Rakus tiez prestrelil, ked tvrdil ze nechcene embrya sa zabijaju injekciami do srdca. celkovo hodnotim lampu tak, ze ked nie je rec o politike a vymyvani mozgov, tak skoro nie je o com. nacase, aby sa tvorcovia nad sebou trochu zamysleli.

  15. .rakús bol celkom mimo od .vladimirB | 27. november 2010 09:21

    a argumentačne úplne neozbrojený.

  16. .euro precitnutie od .ijk | 27. november 2010 08:36

    Euro party sa skoncila, teraz treba zaplatit ucet. Zle sa to pocuva, ale zivot na vysokej nohe holt nieco stoji. Ekonomicka osveta je pre nasu krajinu potrebna viac ako dialnice ci stadiony. Slovensko sice potreboje hlavne low level osvetu, ale pre par ludi su netrivialne nazory intelektualnou lahodkou. Tesim sa o tyzden, tak ako sa vzdy tesim aj na tyzden :)

  17. .v čom bola tato "€-analyza" pana Mistrika ina ako rešerš kritik od .osgood | 27. november 2010 00:05

    ktore dennodenne citame a pocuvame od politikov krizom krazom cez politicke spektrum?? _._ čo číta pan Hrib ak berie tuto zbierku €-narekov ako novotu _._ ale si mysli, ze citatelia necitaju nic ine ako tyzden.sk ?? _._ V mnohom bola "performance" tohto analytika podobna spolocenskej "analyze" , ktoru tyzden.sk umoznil vizualne si "odponosovat" tamtomu ex-hladujucemu stredoskolakovi, ktoreho meno som bez vycitiek svedomia zabudol _._ proste: vata, balast + 100x prežuté _._ Skoda, ze nas okrem vyhrad think-tank šefredaktora Hriba nepoctil KONKRETNYMI rieseniami pri podpisovani vstupu do EU _._ co to malo byt - ostať za danych podmienok mimo? _._ mysleli vari len na "europske idealy" ? ... na husitskú spoločnú kaďu? - ak ano, potom nech teraz rozpravaju len o nich, a z takychto ekonomickych robinzonov ako Mistrik nech nevyrabaju vizionarov _._ tusim ze az na jedneho to odhlasoval CELY slovensky parlament

  18. ..Politika tyzdna ohladom Eura a EU je euroskepticka. od ..HeadAroundU | 26. november 2010 22:05

    Ved nedavno tu pisal Daniska, ze sa EU rozpadne, takze sa nedivim, ze takeho experta dotiahli do Lampy. Je to cudne, ked je niekto v EU, ma Euro a je skeptik. Casopis tyzden je pro-USA takze im to vyhovuje. Pohlad toho experta bol sice zaujimavy, ale odtrhnuty od reality. Postavil nejaky argument a sam si ho aj vyvratil. Problemy Eura sa daju riesit. --- Co sa tyka Lampy, bola super. Umele oplodnenie treba vykonavat co najetickejsie a najprirodzenejsie.

  19. .pán R.Mistrík od .jozef Kerut | 26. november 2010 20:45

    tie argumenty, ktoré pouzíva R. Mistrík sú jednoducho pomýlené, skoda, ze sa takýmto názorom dáva priestor pre verejné vysielanie práve v tejto dobe, ked sa znovu deje útok na existenciu eura. Uz pri zrode tejto meny bol mimoriadny tlak zo strany anglosaských krajín. A vieme aj preco, stací si pozriet vývoj zastúpenia obchodov konaných v dolároch a v euru. Euro sa od svojho vzniku ukazuje ako silná konkurencia voci doláru a dokonca sa zdá, ze by ho mohla v blízkej budúcnosti aj nahradit... Tento útok na euro sa deje prostredníctvom hedg fondov a vöbec skoro kriminálnych postupov niektorých velkých bánk v anglosaskej oblasti. Ak sa R.Mistrík len naivne domnieva, ze má pravdu, tak je to len jeho súkromný názor(sú vselijaký ekonomickí "experti"). Ale ak je v zastúpení urcitej záujmovej skupiny (co sa nedá vylúcit) tak tento jeho názor treba nevyhnutne minimálne vyvrátit. Práve teraz je potrebná a nevyhnutná podpora co najväcsej vrstvy obyvatelov eurozóny, aby sa táto destabilita a hrozba nesmierneho financného krachu odvrátila. Treba si len predstavit tú situáciu, ze by doslo ku navráteniu jednotlivých mien clenských státov naspät, myslím, ze nemusím rozvádzat, ze aké nesmierne negatívne dösledky by to malo. Komu by sa tým prospelo, jednoducho dolár a libra sterling by mali zase svoju znovunadobudnutú döveru na svetových trhoch... Treba sa vsemozne usilovat aby euro bolo stabilné, jedine takto sa dá zabránit ekonomickému okliesteniu významu eurozóny

  20. .aspect ratio / pomer stran obrazu od .froschyankee | 26. november 2010 20:14

    kto Vam to tam renderuje, uz druha lampa v poradi s tymto otrasne nastavenym pomerom stran? ved si nastavte to, aby sa na to dalo pozerat... amateri..

  21. .;) od .evita | 26. november 2010 20:03

    Nemali by ste diskriminovat psychicky postihnuteho cloveka. Mali ste ho nechat, nech sa zucasni diskusie. :)

  22. .vymyvanie mozgov od .gala1977 | 26. november 2010 19:09

    HRAME SA NA BOHA? kto je potom boh?,,sucast nasho mozgu,,a tym padom kto iny je boh ak nie my?..,ked boh je v nas,tak logicky mi z toho vyplyva ze aj mys me bohovia,,takze vsetci veriaci v nejakeho bozika su len ideologicky otroci a policajti samych seba......je mi vas luto vy fanatici,,,,inymislovami : dokaz mi ze sa mylim

  23. .kecy od .gala1977 | 26. november 2010 18:58

    cely problem deti zo skumavky je v tom ze podkopava krestansku moralku,,,o tom to cele je...

  24. .konecne zaujimava tema od .avalon | 26. november 2010 18:10

    dakujem za konecne velmi zaujimavu temu. osobne suhlasim s panom sykorom. len skutocne skoda, ze teolog v studiu neostal na diskusiu. je hlupost, aby postoj cirkvi obhajoval nejaky psychiater. skutocne to z pohladu divaka posobi, ze si jednoducho netrufol...

  25. .robo 123, dieta od .m. stefanovic | 26. november 2010 16:53

    preco si to myslis ?

  26. .hrom a peklo! od .bombaklat | 26. november 2010 15:24

    duchovny carodej muti plytke vody cirkevnych hluposti, aby vyzerali ze su hlboke. po starociach pekelnych bludov zrazu prisla matka cirkev sexu na koren :-]]] no dufam, ze ked sa na buduce bude v lampe diskutovat o vesmire, p. hrib pozve do studia nejakeho horoskopara. /// trochu z nevycerpatelnej studnice cirkevnych hluposti:"zena stoji pri muzovi ako nedokonale a defektne pri dokonalosti."(svaty tomas akvinsky) "ked vidis zenu, predstav si, ze je to diabol. ona je ako peklo."(Pius II) "teraz nam bude jasne, preco upozornujeme na uzku suvislost zeny so zvieratom: sexualita vedie k bestialite."(1980 - biskup Graber o sexualnej nauke na skolach)

  27. .deti od .robo123 | 26. november 2010 15:07

    Ved kludne deti zo skumavky, ale dotycna matka to dieta nebude mat tak rada ako matka ktora to dieta pocne inou cestou.

  28. .vyuzitie tejto metody od .matus stefanovic | 26. november 2010 15:01

    hoci sa v oblasti mediciny pohybujem len velmi na povrchu- rozumiem sa mastiam na popaleniny a opuchy a aspirinu, temu som trochu sledoval, s prestavkami, a preto sa vyjadrim. domnievam sa, ze tato metoda nie je tak eticky ci nabozensky problematicka ako klonovanie alebo potraty nenarodenych deti. cize prirovnanie p. dr. Rakusa uplne nesedi, ked to porovnaval s interrupciami. Vidim v tomto type oplodneni velku buducnost- najma pre dobre situovane zeny, ktore sa bud nechcu vydavat alebo si nenasli vhodneho lepsie povedane zdraveho [siroky pojem} manzela. mal by som aj hypoteticky priklad takejto dobre situovanej "matky buducnosti" ale zatial ho nepoviem :) kazdopadne zaujimava, aj ked u nas zatial malo frekventovana tema.

  29. .vy srandisti od .sucker | 26. november 2010 14:30

    hehe, geniálna forma diskusie - ideme sa baviť o umelom oplodnení, ALE POZOR ! - varovanie - je to nesprávne, lebo: Cirkev je PROTI !!! či načo bol potrebný ten trápny úvod???

  30. .euro od .halik | 26. november 2010 14:11

    Zijem v zahranici a velmi ocenujem upne iny pohlad na euro ako nam tu dennodenne serviruju media. v tom je Lampa inspirujuca, ze si na problem posvieti z netradicneho uhla

  31. .no od .rOCKY | 26. november 2010 13:50

    myslim ze diskusiu mohli ozivit este aspon dvaja adepti z kazdeho "tabora". Idealne dvaja lekari (gynekologovia). Mne bolo smiesne ze p. Sykora sa oznacuje ako bioetik to snad malo byt opacne :) Suhlas s pecivalom - absolutne nekompetentny clovek k teme s detinskymi nazormi ci porovnaniami.

  32. .par poznamok a otazok od .vleks | 26. november 2010 13:43

    1. argument o telesnom naplneni - myslim si, ze tento argument nie je spravny, lebo pre veriaceho je duch viac ako telo. Dvojice, ktore sa pre tuto metodu rozhodnu, urcite naplnili svoju lasku telesne, a nie raz. Ak napriek tomu nemozu mat deti, ich laska sa moze preniest do asistovaneho umeleho oplodnenia a posvatit ho. Bez vzajomnej lasky by to asi nerobili. Ak z toho vzidu deti, tak maju taku istu sancu zit a pripadne aj verit v Boha ako ine deti. Naopak, vela deti sa rodi z telesneho styku bez akejkolvek lasky, ale aj tie deti maju taku istu sancu zit a vo svojom zivote pripadne verit v Boha. ********** 2. argument - zabijanie nezelanych plodov v tele matky - suhlasim, ze tu je to problem interupcie a nie umeleho oplodnenia. Niekto moze byt za umele oplodnenie a proti interupcii a nema nic proti tomu, ak bude mat aj stvorcata. *********** 3. argument - vedecke vyuzitie nadbytocnych buniek - tu vidim naozaj jediny eticky problem priamo suvisiaci s umelym oplodnenim. Debaty typu, kedy ano a kedy este nie je embryo clovekom stracaju pre krestana zmysel, ak si tu istu otazku polozi v pripade Jezisa splodeneho Duchom svatym - kedy to uz bol clovek a kedy iba zhluk buniek? Pre veriaceho krestana je clovek duchom uz od pociatku. Dava nam to vsak pravo odmietnut metodu, ktora priniesla stastie mnohym? Dava nam to pravo nevyuzit sancu na vedecky pokrok so zarodocnymi bunkami? Na tu druhu otazku by sa dalo odpovedat, ze ano, lebo zarodocne bunky dokazeme ziskat aj inac. Na prvu otazku odpoved nepoznam. Pochybujem, ze dnesna uroven nasej etiky sa vyrovna nasim medicinskym a vedeckym schopnostiam a ze dokaze na tu otazku dat odpoved. ******* Dakujem za zaujimavu a potrebnu debatu

  33. .otazka od .thomas | 26. november 2010 13:38

    Zaujimalo by ma, ako to je s prirodzenostou v teologii, niekedy ju oznacuju ako hriesnu zivocisnu vec, inokedy ako KRITERIUM moralky. Dalej by ma zaujimalo, co je kriterium prirodzenosti/neprirodzenosti. Mam pocit, ze ten pojem sa nejak zle pouziva.

  34. .pan etik od .pecival | 26. november 2010 12:54

    Dobry den, na uvod by som chcel povedat, ze nie som veriaci fundamentalista ani sa nijak nepokladam za nazorovo vyhraneneho. Taktiez som vystudoval aplikovanu etiku a teda k bioetike mam svojim sposobom blizko a tak ma potesilo, ze sa v poslednej Lampe objavil pan etik. Co ma ale mrzi, ze z pana etika sa vyklul obycycajny hlupy clovek, nekompetetny k teme, udavajuci namiesto padnych argumentov absurdne priklady moralky lietadiel a kopy kamenia.. asi tak. Na zaplakanie pan etik..

  35. .dakujem od .diplodokus | 26. november 2010 12:49

    Super lampa, taketo filozoficke temy su vzdy vzrusujuce

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM