video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

Vlastenectvo naše, slovenské

152 : 26 | .lampa

Hosťami boli Lucia Piussi, Kalman Petócz, Ľudovít Černák, Daniel Hevier a Milan Zemko. Hrala skupina Para.

18. marec 2010 | videné 11091x | reagovalo 42 ľudí

Diskusia (42)

  1. .super od .exoid | 2. február 2012 22:11

    madarsky intelektual:D

  2. .slovaci su mlady narod? od .peto | 31. december 2010 18:13

    ze sme mlady narod, to je pre mna novinka, pretoze taketo nezmysly si Stur, Hladik ani Jesenius nemyslel

  3. .co tu tarate vy kokoti??? od .mmmm | 31. december 2010 15:16

    masaryk, stary bastard kradol a klamal hlasal nekradnut a neklamat??? mafian a zlodej cernak je vlastenec??? to je potom aj zasraty slota a meciar!!!

  4. .predmet "hrdosti" od .eugen ferenczy,ing | 24. apríl 2010 01:47

    Propagujeme za smotanku novozbohatlikov,moderatorov rockerov.spevakov. Kde su maliari sochari, vedci, akademici spisovatelia. profesory. Kde je mienkotvorna inteligencia?.Bohate panicky chodia rodit od Prahy na západ, deticky si ddaju do stredných škol a gymn. od Viedne po Londýn,Preco nedaju do poriadku nemocnice a skoly. Nie je poplasné taký posun hodnot? Som hrdý,že: Danubit vyraba český podnikatel, ze televizory Tesla Orava vyraba Polsko, že slov.nabytkarne stoja ale mame nabytkaren IKEA. že Tesla Blava mala monopol RVHP- višegrdska4-na radia a dnes možem kupit japonske alebo holandske radio. že možem jest portugalské paradajky a nie foliovnikove od susedov.

  5. .predmet "hrdosti" od .eugen ferenczy,ing | 24. apríl 2010 01:46

    Propagujeme za smotanku novozbohatlikov,moderatorov rockerov.spevakov. Kde su maliari sochari, vedci, akademici spisovatelia. profesory. Kde je mienkotvorna inteligencia?.Bohate panicky chodia rodit od Prahy na západ, deticky si ddaju do stredných škol a gymn. od Viedne po Londýn,Preco nedaju do poriadku nemocnice a skoly. Nie je poplasné taký posun hodnot? Som hrdý,že: Danubit vyraba český podnikatel, ze televizory Tesla Orava vyraba Polsko, že slov.nabytkarne stoja ale mame nabytkaren IKEA. že Tesla Blava mala monopol RVHP- višegrdska4-na radia a dnes možem kupit japonske alebo holandske radio. že možem jest portugalské paradajky a nie foliovnikove od susedov.

  6. .predmet "hrdosti" od .eugen ferenczy,ing | 24. apríl 2010 01:40

    Propagujeme za smotanku novozbohatlikov,moderatorov rockerov.spevakov. Kde su maliari sochari, vedci, akademici spisovatelia. profesory. Kde je mienkotvorna inteligencia?.Bohate panicky chodia rodit od Prahy na západ, deticky si ddaju do stredných škol a gymn. od Viedne po Londýn,Preco nedaju do poriadku nemocnice a skoly. Nie je poplasné taký posun hodnot? Som hrdý,že: Danubit vyraba český podnikatel, ze televizory Tesla Orava vyraba Polsko, že slov.nabytkarne stoja ale mame nabytkaren IKEA. že Tesla Blava mala monopol RVHP- višegrdska4-na radia a dnes možem kupit japonske alebo holandske radio. že možem jest portugalské paradajky a nie foliovnikove od susedov.

  7. .slovakofobi od .lola | 12. apríl 2010 16:18

    Slovakofóbi Aj toto je dosť početná skupina slovenskej elity, ktorá sa sústreďuje takmer bez výnimky vo veľkých mestách a vyznačuje sa veľkým vplyvom v oblasti politiky a médií. Slovakofóbi sú ľudia, skupiny ľudí, celé spolky, dokonca politické strany, kde sa zišli ľudia, ktorí sú každý po svojom nešťastní z toho, že sa narodili na Slovensku, a nie kdesi inde, na nejakom dôstojnejšom a civilizovanejšom mieste. Preto Slovensko a všetko, čo sa s ním spája, v nich vyvoláva negatívne emócie, ktoré obvykle prechádzajú do otvorenej nenávisti. Vždy ma zaujímala otázka, prečo teraz, keď sú hranice otvorené, títo ľudia, ktorí tak trpia v nemilovanej krajine, neodchádzajú tam, kde by ich lepšie ocenili, kde by zo seba striasli nenávidenú slovenskú identitu a stali sa rovnakými, ako sú tí, ktorých napodobňujú a ktorým závidia. Možnosti pre takéto riešenie mnohí slovakofóbi reálne majú. Prevažne ide o pomerne solventných ľudí, ktorí sú majitelia nehnuteľností, podnikatelia, ľudí z médií, kultúry a umenia. Sám pánboh im priam kázal, aby odišli do Ameriky, Austrálie či Kanady. Do susedného Rakúska alebo prinajhoršom do vyspelejšieho a civilizovanejšieho Česka. Slovakofóbi však nikam neodchádzajú. Pre tento zvláštny fenomén existuje niekoľko vysvetlení. V prvom rade sa mi zdá, že keď preklínajú a nadávajú na Slovensko, nie sú celkom úprimní. Je tu viac pózy než reálnej frustrácie. Teda na Slovensku im vôbec nie je tak zle, ako to vyhlasujú pred druhými alebo dokonca sami pred sebou. Veď kde ešte by mali byt v centre mesta, chatu v horách a možnosť posťažovať sa navzájom na osud v kaviarni, a pritom dostávať za to peniaze! Občas aj veľké peniaze.

  8. .lucia Piussi a ini slovakofobi od .lola | 12. apríl 2010 16:15

    Druhý dôvod sa možno skrýva v tom, že v hĺbke svojej nespokojnej duše slovakofóbi tušia, že lepšie než v tejto „dedinskej diere“ im nebude nikde. Sú to ľudia rozmaznaní uvoľneným idylickým slovenským spôsobom života, z ktorých väčšina pobudla na miestach v ich ponímaní civilizovanejších a kultúrnejších a ktorí neveria v svoje sily, aby dosiahli to, čo majú na Slovensku, niekde na inom mieste. A dobre, že neveria. Nikto vo svete na nich nie je zvedavý – tak znie pre nich trpká pravda. Túto pravdu si mnohí uvedomujú, ale nemôžu sa s ňou zmieriť. Určite mnohí moji čitatelia neraz videli unikátnu zábavnú televíznu reláciu, ktorá môže existovať iba na Slovensku. Táto relácia vnucuje divákom pocit, že Slováci sú prevažne nevzdelaní tupci, ktorí nedokážu spočítať dva a dva. Robí sa to jednoducho: vyberie sa zopár starých ožranov, z ktorých polovica sú Rómovia, a opýtajú sa ich, kde leží Antarktída. Ožrani nevedia, a teda sprostejšieho od Slováka vo svete len tak ľahko nenájdeš – robia radostný záver autori programu a o týchto záveroch dlho navzájom diskutujú s hosťami, často Čechmi, ktorí sú pozvaní na to, aby zhodnotili tuposť Slovákov. To, že takáto zosmiešňujúca relácia existuje, sa vysvetľuje len vrodenou dobrosrdečnosťou a čisto panenskou mediálnou neskúsenosťou Slovákov. Väčšina z nich totiž považuje televíziu za nového, dobrého pastiera a nečaká od svojich televíznych hviezd ani zákernosť, ani podlosť. Naivne sa nadchýna tým, že ich, obyčajných ľudí, pozvali do takéhoto slávneho programu a celá široká rodina ich teraz uvidí na obrazovke. Diváci v hľadisku sa na túto šou vyobliekajú ako do divadla alebo na svadbu a odmietajú uveriť tomu, že sa im otvorene a hrubo vysmievajú. Je nemožné predstaviť si podobný program v Spojených štátoch, kde naozaj veľká časť obyvateľov je negramotná a nedokáže prečítať viac než niekoľko slov, aj to iba veľkými písmenami, a odmieta vykonávať v hlave elementárne sčítacie operácie – Američania jednoducho vsunú kreditnú kartičku do otvoru a idú ďalej. Ale keby týmto priemerným Američanom, ktorí naozaj osprostievajú a upadajú do depresie, keď majú za úlohu nahlas prečítať malý odstavec súvislého textu, niekto ukázal podobný amerikofóbsky program, rozniesli by televízne štúdio na kopytách. V Rusku by si autor mohol dovoliť urobiť takýto program iba jedenkrát – potom by ho jednoducho nemal kto robiť. Takýto program nie je možný dokonca ani v českých médiách, ktoré sa radi pohrabú v špine. Ale na Slovensku je sila slovakofóbov takáto. Podobných slovakofóbskych programov je v slovenských médiách veľa. Slovakofóbi v nich roznecujú svoju nenávisť a snažia sa liečiť si svoje komplexy. Akokoľvek smutne to však pre slovakofóbov vyznieva, normálni Slováci reagujú na výsmech celkom neadekvátne, naivne ako deti – tlieskajú. Dochádza tu k veľmi zriedkavému nepochopeniu medzi tými, ktorí sa snažia ponížiť, a tými, koho ponižujú. Slovakofóbi dychčia zo všetkých síl, a Slováci sa zabávajú.

  9. .pre milano od .peto | 10. apríl 2010 12:19

    O jak vazne a suvisle tu ty a tebe podobni[misox, Nedoba, lola, petervoncoogee] pisete. Len ma zaraza, ze vam nedochadza o com vami kritizovani hovoria a co tym myslia.

  10. .zhruba od .anton Smatanik | 6. apríl 2010 23:19

    Zemko**** Lucia *** Stefan*** Cernak**** Hevier*** Petocz*** Mimochodom pacia sa mi temy o problemoch s vlastenectvom, rasizmom, sovinizmom, extremizmom a podobne na Slovensku, ked za hranicami su 3x take, ktorymi sa nikto nezaobera. To by sa ale asi nepacilo niektorym pravidelnym hostom, mam ich uz dost precitanych na to. Kto vie ako by boli objektivni, ake by oni spravili ustupky zo svojich nazorov a ake by mali problemy uznat pravdu. Ustupujeme o kilometer, sme papezkejsi ako papez, ale druha strana? Dost hovno robi nie?:D Taku Lampu som este nevidel:) Inak mam podobny nazor ako Stefan a Lucia, ale vidim troska dalej od toho negativistickeho vnimania cez kinematografiu, politiku, literaturu, hudbu, umenie, atd. Byt po mojom, vyzera SR inak a mozme byt na hrdi, tak ako bolo povedane:) A ako vravil Hevier ja som este nemal svoju vladu, to sa mi pacilo:D

  11. .luciine perly od .milano | 24. marec 2010 09:29

    {{ nemam ziadnu lasku k vlasti... bridi sa mi pojem vlastenectvo, pretoze nam vladnu zlodeji }} vlastenectvo a pozitivny vztah k vlasti nemozno spajat s vladou, ktora je v tom ktorom case zrovna pri moci. to ma lucia cele dopletene a pomylene. # # # {{ ...to, ze maju ludia v amerike vlajky v oknach, to je ucta k slobode, ktoru amerika ma }} "uctu" k tej slobode zmacanu krvou a genocidou povodneho obyvatelstva rukami ich predkov? spravali sa snad slovaci niekedy v dejinach tak, ako sa "spravali" niektori krvilacni a majetkuchtivi europski dobyvatelia, cize aj predkovia mnohych sucasnych americkych obyvatelov? # # # {{ ja k tam symbolom (vlajka, hymna) necitim vobec nic... ja by som si slovensku vlajku do okna nedala... mozno treba ujst do ameriky a tam by som si ju potom dala... }} boze, ved ta dievcina si vobec neuvedomuje, co hovori. doma jej symbol vlajky nic nehovori, ale ak by usla do ameriky, tam by si uz vlajku do okien hrdo vystavila. co tam po tom , aka vlada, alebo rezim by na slovensku boli...

  12. .to veronikav od .milano | 24. marec 2010 09:28

    ajaaaj, niekto si dovolil kritizovat luciu, a k tomu este - pokrytecky? to je ale velke svinstvo! :-)) zrejme nepoznas pravy vyznam slova - pokrytec. boli tu rozne osobne nazory, na ktore ma kazdy pravo, tak ako mas pravo ty nazyvat ostatnych pokrytcami. zrejme si o tom predsvedcena a stojis si za tym. to je v poriadku, ale mozno prave tvoj nazor a nazory lucie piussi su najpokryteckejsie, ale nikto tu pokrytcov, okrem teba (a teraz mna), nespominal. :-))) takze, pridavam sa aj ja medzi , podla teba - pokrytcov, kedze si tiez dovolim skomentovat niektore luciine perly.

  13. .intelektuali od .petervoncoogee | 24. marec 2010 00:26

    Pane Boze, prave to pozeram, no to su mi strasne inteligentni intelektuali...ze vraj v Kalifornskej vinarenskej rodine...v Bangladezskej obuvnickej sa mala narodit, aby od 10tich rokov šila addidasi...alebo otazky typu kto vymyslel vetu: som hrdy ze som Slovak...

  14. .ok od .pietro | 23. marec 2010 09:54

    pochopil som. Nicmenej ak danu lampu bude mozne niekde este zhliadnut. Myslim, ze o intelekte danej slecny si kazdy sudny clovek urobi velmi rychlo nazor aj sam.

  15. .aaaale, no! od .veronikav | 22. marec 2010 21:46

    mne sa tato lampa velmi pacila a pacila sa mi aj lucia piussi. jej kritici, ktori tu v diskusii exhibuju svoje znalosti z roznych oblasti a pokrytecky kritizuju jej vyjadrovanie by si mali pozriet dalej od nosa... rada by som mala viac prilezitosti byt hrda na tuto krajinu. bolo par chvil, ked sme sa prejavili - v sporte, reformach, ked nas volali stredoeuropskym tigrom... ale je toho coraz menej. zijeme tu, lebo zatial nemame silu odist. pretoze tu mame rodicov, priatelov, oblubene miesta a cesticky. ale ako dlho to bude stacit? ked sa kazdy den prevali nejaky zlocin alebo kauza, pre ktoru sa musime hanbit, ze tu zijeme? kto si potrebuje bit do prs, ze je slovak? mozno niekto, kto si tym vlastne nie je isty.

  16. .kalman od .jOKO | 22. marec 2010 20:07

    ...a aby som nezabudol. Prekvapil ma Cernak, o ktorom som mal horsiu mienku. Zemko tradicne uspokojivo:-) No a Kalman Petócz???? Zo zaujmom so sledoval, co vzide z tohto udajne madarskeho intelektuala. No mylil som sa v predsudkoch. Pan Kalman Petocz prezentoval mudry a nekonfliktny nazor, s ktorym sa mohla stotoznit vacsina vlastnencov....

  17. .lampa od .mlyn | 22. marec 2010 14:31

    Prosím vás kde sa stratila lampa z minulého týždňa minule som ju pozeral na nete a asi po tridsiatich minútach sa mi stratila a odvtedy jej nie ani na vašej stránke ani na jojke

  18. .p.Stacho od .lola | 22. marec 2010 11:28

    Ja sa zase bavim na takych ako ste vy, ktori maju stale bolsevicke videnie sveta - a nedokazu pochopit, ze pravda moze mat rozne podoby. No proste vy ste taky jdnoduchy, len nechapem preco si myslite, ze musime byt tali vsetci-i

  19. .oprava od .tomas stacho | 22. marec 2010 11:27

    ....hodnu povsimnutia....

  20. .lola napisala vtip roka! od .tomas stacho | 22. marec 2010 11:22

    nuz uvadzat spravu komunistickeho rezimu ciny ako vobec hodny povsimnutia.... vyborne som sa pobavil! prosim aj nabuduce.

  21. .pre L. Piussi, lebo to jej taranie bolo neuveritelne od .lola | 22. marec 2010 10:23

    Ľudské práva v USA Spojené štáty uverejnili 11. marca svoju každoročnú správu o stave ľudských práv vo svete. Zatiaľ čo Rusko im odkázalo, aby si pozametali najskôr pred vlastným prahom, Čína zvolila opačný postup. Zverejnila svoju správu o porušovaní ľudských práv v USA. V čase, keď svet prežíva skutočnú katastrofu zapríčinenú americkou hypotekárnou krízou, ktorá prerástla na globálnu krízu, vláda USA ignoruje vážny stav ľudských práv vo vlastnej krajine a vyžíva sa v kritizovaní iných, konštatuje sa v správe. Obviňuje Washington, že zatiaľ čo vo svete obhajuje slobodu prejavu, slobodu tlače a internetovú slobodu, doma bezohľadne monitoruje a obmedzuje práva vlastných občanov, ak sa týkajú jej vlastných záujmov a potrieb. Správa cituje americké médiá, že Národná bezpečnostná agentúra USA (NSA) začala už v roku 2001 inštalovať po celej krajine špeciálne odpočúvacie zariadenia na záznam telefonických hovorov, faxov a emailov. Odpočúvanie sa pôvodne zameriavalo na Američanov arabského pôvodu, ale postupne sa rozšírilo na všetkých. V septembri 2009 vláda ustanovila orgán dohliadajúci na bezpečnosť internetu, čo zneužíva na sledovanie osobnej komunikácie. Správa vyčíta aj to, že koncom minulého roka Kongres USA prijal zákon postihujúci niekoľko arabských satelitných televíznych staníc za vysielanie obsahu, ktorý považuje za nepriateľsky zameraný voči USA alebo podnecujúci násilie. Správa poukazuje aj na každoročný nárast zločinnosti a násilia. Tak napríklad v roku 2008 zaznamenali v USA 4,9 milióna aktov násilia, 16,3 milióna majetkových a 137-tisíc osobných zločinov. Počas jedného roka FBI zaznamenala 14 180 vrážd, ale až 30-tisíc Američanov zahynie každý rok strelnou zbraňou. Čínska správa poukázala aj na situáciu v amerických väzniciach, kde sa v súčasnosti nachádza približne 2,3 milióna osôb, pričom ich počet sa každý rok zvyšuje o 1,8 percenta. Tam sa nedodržiavajú ani ich základné ľudské práva. Podľa správy Ministerstva spravodlivosti USA vo väzniciach narastá najmä sexuálne násilie. Štatistiky uvádzajú, že až štyri a pol percenta väzňov bolo počas uplynulého roka aspoň raz sexuálne zneužitých. Komentáre čínskej tlače poukazuje na zmeny, ktorými prešla krajina počas uplynulých tridsať rokov. „Každý, kto niekedy pobudol v Číne pred rokom 1978 a neskôr, nájde veľmi rýchlo veľký pokrok, ktorý sa dosiahol v oblasti sociálnej demokracie,“ uvádza sa v novinách China Daily. Denník zároveň obviňuje Američanov, že zotrvávajú v mentalite z čias studenej vojny a stavajú sa do pozície svetového policajta.

  22. .relácia od .aTOM | 21. marec 2010 23:11

    Ja si nemyslím, že to bola dobrá relácia. Táto relácia nemala "gule". Jediný kto tam bol, kto hovoril k veci bol p.Kalman... Zvyšok osadenstva od moderátora cez hudbu atď. boli veľmi slabý, bola to taká nepripravená relácia, ako keby bola urobená len tak nakolene,narýchlo. Boli to také reči,reči a reči. JA SOM BOL SKLAMANÝ Chcem tvorcom relácie popriať viac relácií typu vesmír,mesiac,veda a technika... P.s. SOM SLOVÁK a SOM NA TO HRDÝ :-)

  23. .lucii Piussi od .terkel | 21. marec 2010 19:51

    From: ... Sent: Friday, March 19, 2010 12:47 AM To: 'lampa@joj.sk' Subject: RE: Blondínke Lucii Piussi veľké plus x 2. Jej články na Sme sú silno čitateľné :) -------------------------------------------------------------------------------- From: ... Sent: Friday, March 19, 2010 12:16 AM To: 'lampa@joj.sk' Subject: Blondínke veľké + :)

  24. .re: od .petrus | 21. marec 2010 11:52

    Nahodou tam Lucia Piussi mala zaujimave vyjadrenia. Inak, dobre clanky o vlastenectve ma L. krivosik: www.aktuality.sk/clanok/126326/komentar-inkluzivne-chapanie-naroda/

  25. .dakujem od .jozzzko | 20. marec 2010 13:46

    jedna z najlepsich lamp ake som kedy videl. dakujem!

  26. ."...a oni sa z toho posrali" od .slovak | 20. marec 2010 09:07

    Ešte jedna poznámka k Lucii Piussi. Ak chceš bojovať proti vulgarizmu, neslušnosti a nemorálnosti, sama musíš ísť príkladom. Nie tým neslušným, ale všetkým tým, z ktorých by slušní ľudia mali vyrásť, čiže deťom a mládeži. :-)))

  27. .naivná Lucia Piussi: od .slovak | 20. marec 2010 08:56

    1. "Podľa mňa to je jednoduché - malo by to slúžiť očanom, štát by mal slúžiť občanom..." * ´Malo by´ - toto platí odjakživa, ale - neplatí a platiť nikdy nebude, ani keby bol predsedom vlády Ján pavol II, pokiaľ budú ľudia ľuďmi. *** 2. "...čakám, kedy sa ľudia začnú búriť a veď je to veľmi prosté, treba ísť a bojovať za svoje občianske práva ...ale ľudia sú apatickí ...musia to tí ľudia vybojovať..." * Nemusia, a nikdy nevybojú, pokiaľ bude človek človekom. *** 3. "...vláda si robí, čo si chce..." Áno, a aj si bude robiť, tak ako si robili aj všetky predtým a všetky, čo prídu po tejto. ***************************************************************Tu je trefná odpoveď, či žijeme v skutočnej slobode a demokracii: Masy majú pocit, že žijú v slobode. Môžu slobodne kritizovať, koho len chcú. Verejne nadávať, na koho len chcú. Žijú ale slobodnejšie ? Vždy za nich rozhodnú tí, čo majú v rukách moc. Sú však rafinovanejší, ako boli komunisti. Nezakazujú. Všetko povoľujú. No vždy si urobia len a len to, čo chcú jedine oni. Potichu. Alebo poriadne nahlas s tým, že plnia vôľu ľudu.

  28. .zdá sa vám to od veci? od .skrupinka | 20. marec 2010 04:02

    Slovenskí reprezentanti získali v piatok na X. zimných paralympijských hrách vo Vancouveri ďalšie tri medaily. Slovensko má na zimnej paralympiáde v krajine javorového listu už sedem medailí - 3 zlaté, 2 strieborné a 2 bronzové - a figuruje medzi špičkou v medailovom poradí krajín. Možno sa Vám to bude zdať trochu od veci... Ale sme veľmi malá krajina a preto sa teším z každého úspechu.

  29. .motto od .jA SOM | 20. marec 2010 02:31

    Nedá mi. Vtip: účastník II. sv. vojny sa pýta žida: my sme sa za vás bili a čo ty? Priložil si ruku k dielu? Vidíš tých dvoch psov ako sa bijú o tú kosť. Áno. A bije sa aj tá kosť? O čom? Ja som /jediný a jedinečný ako aj vy/. To je. Keď to niekto nazve adfvgbv tak budem adfvgbvákom? Blbosť. Snom manipulátorov je mať stádo (prostredníctvom segregovania a pomenovania) a tento pocit povýšiť na modlu a potom aj prostredníctvom nej dosahovať prospech.

  30. ._ od ._ | 19. marec 2010 23:07

    tak nejak arzen legionari by dnes kdekomu za take reci nalozili, navyse rozdelenie Československa nebola rovnaká záležitosť ako v prípade Uhorska - žalára národov ... drvivá väčšina občanov žiadnu averziu voči Čechom nemá, pretože na to ani nie je ani historicky ani spolocensky dovod ... a podobne to bude asi s tou hymnou, kde to viac pripomina nutenu politicku korektnost ju menit

  31. .a je to od .arzen | 19. marec 2010 18:40

    Ja dúfam ,že páni Ľ. Č a M. Z svoje vystúpenie brali ako vtip. Nieje pravdou,že medzi Čechmi a Slovákmi bolo napatie.Nieje pravdou , že p judr.Č chcel samostatnú stoličku a hviezdičku. On totiž chcel samostatnosť.Povedal to v relácii História.cz. Na otázku moderátora prečo si to nechal zobrať p.Mečiarom, odpovedal ak by sa to nepodarilo tak nech to je na ňom. P M.Z ak by som prisúpil na Vašu logiku tak by sme mali všetci voliť Slovenskú pospolitosť. Mne to skor pripadá, že ak Vám to bolo výhodné take ste boli za Československo. Keď ste mali obhájiť svoje myšlienky tak ste radšej utiekli. P Ľ.Č Vy ste nevedeli do akej strany ste vstúpili? Čo ste mali záclonky pred očami a kúpaciu čapicu na hlave? Odkedy v §národnej§ strane bolo umiernené a radikálne krídlo? Tí nieže vulgárne rozprávajú ale oni vulgárne myslia. Páni Ľ.Č a M.Z vy si naozaj myslíte, že čs.legionári uvažovali najpr o Československu a potom - áá však sa uvidí. Vlastenectvo tíchto pánov je založené na tom, že hovoria čo majú urobiť ostatní, aby si vylepšili vlastnú situáciu.

  32. .kto je vlastenec? od .linda79 | 19. marec 2010 17:58

    Odpoveď na túto otázku si musí hladať každý sám v svojom srdci. Narodila som sa v Československu. Som Slovenka. Rozdelenie vidím ako prirodzený vývoj. Práve včera som pozerala "staré" lampy. Tá s Antonom Srholcom ma zahriala na duši. Hoci som ho videla po prvý krát, jeho meno mi automaticky prišlo na um pri otázke: Kto je vlastenec? Vôbec by som nekritizovala konkrétnych hostí. Je skvelé vidieť tú rôznorodosť v myslení, vyjadrovaní sa a v cítení. Milo ma prekvapil pán Černák. Povedal viacero vecí s ktorými súhlasím. Vraví sa stádo vedie _____ Ale chcem veriť, že nie všetci v SNS sú primitívmi. A taktiež súhlasím s tým, že R. Fico si zvolil tú ľahšiu cestu. Tým, že išiel do koalície s tým s kým šiel vzniklo veľa kompromisov, ktoré sú v konečnom dôsledku zlé pre ľudí. A možno to bude znieť idealisticky, ale verím tomu, že zákonom o vlastenectve sa stala jedná veľmi dobrá vec. A tou je verejná diskusia. Verím tomu, že čas bude pracovať v prospech toho, že zákon sa príjme v podobe prijateľnej pre väčšinu ľudí. Ja mám našu hymnu rada. Pre mňa predstavuje presne ako povedal historik generáciu štúrovcov, ktorí bojovali a nemuseli (mohli mať omnoho jednoduchší život). Ak má človek určité materiálne zabezpečenie môže byť spokojný. Ale kríza je čas na zastavenie a na uvažovanie nad inými hodnotami. Materializmus a rýchle tempo každodenných dní nie je len problémom Slovenska.

  33. .opäť od .noel | 19. marec 2010 17:31

    Po dlhšom odmlku prvá lampa, ktorá ma potešila. Hostia boli rozmanití a diskusia nepôsobila ako väčsinou - stretnutie pár známych a výmena názorov. Zaskočený som iba - ako tu už viacerí uvádzali - s Luciou Piussi. V podstate nič dôležité nezdelila a pôsobila skôr ako pobočník p. Hríba. V zásade mi nevadila, ale serióznosť ostatných upadala v jej nesmelosti.

  34. .relacia od .jakub Nedoba | 19. marec 2010 16:01

    Lucia Piussi posobila v tej diskusii ako past na oko. Jej vyjadrovacie schopnosti boli v ostrom kontraste s ostatnymi diskutujucimi (ktori bola zvacsa intelektuali), a S. Hrib to asi aj citil, a tak sa ju snazil podporit, ako sa len dalo, ked si ju tam uz zavolal, z kamaratstva. Nemam nic proti jej nazorom, ved je demokracia, ale do vcerajsej diskusie mi nesedela, proste toto tvorcom programu nevyslo. Inak to bolo fajn ...

  35. .misox od .orim Repsak | 19. marec 2010 15:00

    mamuti sa vyskytujú aj v dnešnej spoločnosti, len sú skrytí za "veľkými myšlienkami", ktoré sú z rôznych dôvodov nepochopené.

  36. .hymna od .mP | 19. marec 2010 14:47

    Kalman Petócz je skvelý a múdry človek. Jeho myšlienka o zmene hymny je podľa mňa úplne geniálny nápad. Mne by sa páčila pieseň "Najkrajší kút v šírom svete", podľa mňa je hodná toho, aby bola povýšená na hymnu. Určite by bolo lepšie, keď by sme počúvali o krásach tejto krajiny ako počúvať o zlom počasí nad Tatrami (Nad Tatrou sa blýska) a bitkách. Anča s Janom by sa mali radšej zamýšľať nad tým, ako prebudiť v Slovákoch pocit hrdosti, a nie hystericky presadzovať vlasteneckú diktatúru!

  37. .to 'noktoasi' od .misox | 19. marec 2010 14:34

    Ty nepotrebujes ziadny stat? Tak sa vrat do prvotnopospolnej spolocnosti a lov si tam mamutov.

  38. .lUCIA PIUSSI od .noktoasi | 19. marec 2010 14:20

    Absolutne genialne odpovede na temu stat a vlastenectvo Konecne to niekto povedal . Ja osobne nepotrebujem ziadny stat .

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM