najčítanejšie

  1. Nebude to guláš
    prečítané 3005x
  2. Protestmi k revolúcii?
    prečítané 2391x
  3. Prezident?
    prečítané 1287x
  4. Gorila je problém
    prečítané 644x
  5. Egyptu hrozí biblická katastrofa
    prečítané 604x

články

rss

Čo ukázal vládny program

Diskusia o vládnom programe zvyčajne ukazuje smerovanie krajiny na ďalšie štyri roky. U nás ukázala dve celkom iné veci – komunistické myslenie opozície a ľavo-pravý spor v koalícii.

.štefan Hríb

9. august 2010 | prečítané 11698x | reagovalo 26 ľudí

...pokračovanie nájdete v aktuálnom čísle na stánkoch

.vstup do on-line vydania.

priemerné hodnotenie: 3.9  ~  hodnotilo: 309
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (26)

  1. .hríb od .vician | 23. august 2010 09:25

    Prosím redakciu aby vymazala môj vulgarizmus: Hríb

  2. .pseudodilema lavice a pravice v 21.st. ??? od .salamoon | 19. august 2010 18:15

    Rozlišovanie ľavice a pravice, zjednodušene založené na rozdielnych záujmoch majiteľov podnikov na jednej strane a nádenných robotníkov na druhej strane, už dávno neplatí. Presunulo sa do jemnejších rozdielov vo vzťahu k rôznym typom rovnosti, ekológie a vnímaniu tradície. Vo väčšine strednej a východnej Európy toto ľavo-pravé delenie neexistovalo nikdy, tobôž nie po roku 1989. Najúspešnejší populisti totiž nie sú ani ľavicoví, ani pravicoví. Hovoria k ľudu, pre ľud a v mene ľudu. Súčasťou ľudu sa môžu cítiť robotníci, roľníci, intelektuáli aj kapitalisti.

  3. .chyba od .petík | 19. august 2010 15:22

    Nepíše sa ľavica ale lavica. A na lavici sedí kocúr Muro. To by mal akýsi Hríb vedieť.

  4. .bohužiaľ... od .martin Laczko | 19. august 2010 14:53

    Znova musím s Hríbikom súhlasiť a štve ma, že pravda o Slovensku je taká posmutná ba až nervydrásajúca. Ale z jednou vecou nesúhlasím a to je že mladí inklinujú viac viac alebo ľahšie ku komunistickým ideálom. To je len taký strašiačik. Chodievam na miesta a stretnutia kde je veľa mladých a väčšina sa prikláňa k pravici alebo liberálom. Medzi mladými je menej komunistických nadšencov a ani sa tak ľahko nedajú opiť rožkom. Dokonca by som mohol povedať na základe mnohých rozhovorov s mladými, že ľavicové vytrubovanie čoraz viac na Slovensku odrádza mladých od týchto pseudoideálov. Takže jediné v čo môžeme dúfať je naša budúcnosť v mladých dynamických budúcich profesionáloch.

  5. .rovno do cierneho ... od .jofo | 19. august 2010 14:12

    Moj takmer identicky pohlad na vec :-) mi nedava velky priestor na komentar, preto sa zmozem iba na jednoduche - suhlasim. Atributy uplatnovane "budovanim socializmu - komunizmus" sa dostal velmi hlboko do hodnotovej vybavy slovenskej spolocnosti a Slovak sa tazko zbavuje hodnot, ktore si skusal na vlastnej kozi - podnikanie a tvorba zisku je kradnutie, kto ma viac ako ja, je zlodej.Navyse vsetko toto sa da ospravedlnit, lebo kto nekradne tak okrada rodinu. Lenze "nakradnut" vyrazne viac je neodpustitelny prehresom voci dobrym mravom, a teda neodpustitelne. Preto socanom staci vyhravat na tuto strunu zleho "kapitalstu" a dobreho "komunistu".Dobry komunista sice kradne tiez ako my vsetci, ale ON mysli na ludi. A stale dokola. Potom fakt nezostava priestor na podporu rieseni a faktickej debaty, lebo cca 50% volbychtivej populacie odovzda hlas tomu, ktory riesenia nema alebo nemoze presadit (lebo ho lobbisti drzia za hmm ... maju ho v hrsti), ale hlavne predsa mysli na ludi, robi socialne trhove hospodarstvo a buduje SILNY socialny stat ... (chyba vsak obsah tychto hesiel. Cim dalej nadobudam presvedcenie, ze napriak zaujmu a patraniu po nom, realny obsah fakt neexistuje. Vychodiskovy mozno ano, realizovany a realizovatelny nula a nic). Nejde o lavicu a pravicu, ale zvladnute "vyhravanie na strunu" = marketing = permanentna volebna kampan.

  6. .sR od .xpeeter | 19. august 2010 13:52

    Symptómy SR * totalitárne zmýšľanie občanov * pokrytectvo, zbabelosť, závisť, neprajníctvo * nerešpektovanie zákonov, * absencia intelektuálnej elity * primitívne (VŠ) zaostalé školstvo * mizerné služby ... * úroveň diskusií v parlamente * totalitný spôsob komunikácie bývalej vlády s občanmi ... nechápem len jedno, ako je možné, že takýto stav SR vyhovuje voličom, ktorí volia SMER-SD, HZDS, SNS sú títo vôbec svojprávny ? nemali by prechádzať nejakými skúškami skôr než dostanú voličské oprávnenie ?

  7. .sociopat Hrib od .lucias123 | 19. august 2010 13:14

    Definicia sociopata Sociopati totálne pohŕdajú citmi, pocitmi a právami iných. Sociopat či psychopat nedokážu cítiť pocit viny či súcit. To naznačuje totálnu absenciu svedomia a vypočítavosť - služia len vlastnému prospechu. Bežne nedbajú na pravidlá, zákony, sociálny status/móres ; MYSLIA LEN NA SEBA

  8. .scéna od .apač | 19. august 2010 11:56

    presne tak, p. Hríb - asi máme totožné videnie slovenskej politickej scény - ultraľavica vs. zvyšok (pravica - ľavica)....problém ale je, že podľa mňa sa to na dôvažok zhoršuje - tie ultraľavicové ideály socializmu a komunizmu sú pre mladých dosť chytľavé....

  9. .scéna od .apač | 19. august 2010 11:55

    presne tak, p. Hríb - asi máme totožné videnie slovenskej politickej scény - ultraľavica vs. zvyšok (pravica - ľavica)....problém ale je, že podľa mňa sa to na dôvažok zhoršuje - tie ultraľavicové ideály socializmu a komunizmu sú pre mladých dosť chytľavé....

  10. .hrib, to z je diagnoza a so zdravym rozumom to ma malo spolocne od .lucias123 | 19. august 2010 11:44

    Hrib , ked ste taky oddany americky vlastenec, co uz neodpalite do tej svojej vysnivanej vlasti? kadite na Slovensko, ale slovenske peniaze su vam dobre, ziete en z toho, ze skodite a okydavate vsetko, co s touto krajinou suvisi, vase heslo a heslo vasich amosov je zda sa - cim horsie tym lepsie re nas. Nic horse ao ste vy neexistuje na slovenskej emdialnej scene, cele vase existovanie je postavene na vasej patologickej nenavisti

  11. .laborec od .juch | 19. august 2010 10:47

    podávam ti ruku a potom palec hore!

  12. .platy a odmeny v štátnych podnikoch od .ladyjana | 19. august 2010 10:13

    .....to,že treba znížiť platy poslancom je bez diskusie, ale treba znižiť platy aj vrchnemu manažmentu v štátnych podnikoch napr. Carco a už nehovorím o odmenách.Tie treba zakázať vyplácať. Je absolútne nemorálne a poburujúce vyplácať odmeny vedeniu v podniku, ktorý je zadlžený a ani nevie ako tieto dlhy splatí. Lebo mi sa z našich daní skladáme nielen na ich pozicku, ale i na ich platy a odmeny. To platí pre hoc aký rezort. Napr. u nas v Ružinove sme chceli slubené peniaze na opravu strechy školky, ale sme ich vraj pre nedostatok financii nedostli ..... a čuduj sa svete vzápätí sme sa dozvedeli, že starosta a jeho poskoci si vyplatili odmeny, ktoré by stačili na tri strechy. Takéto opatrenie mi chýba u pána Mikloša a spol.

  13. .platy a odmeny v štátnych podnikoch od .ladyjana | 19. august 2010 10:11

    .....to,že treba znížiť platy poslancom je bez diskusie, ale treba znižiť platy aj vrchnemu manažmentu v štátnych podnikoch napr. Carco a už nehovorím o odmenách.Tie treba zakázať vyplácať. Je absolútne nemorálne a poburujúce vyplácať odmeny vedeniu v podniku, ktorý je zadlžený a ani nevie ako tieto dlhy splatí. Lebo mi sa z našich daní skladáme nielen na ich pozicku, ale i na ich platy a odmeny. To platí pre hoc aký rezort. Napr. u nas v Ružinove sme chceli slubené peniaze na opravu strechy školky, ale sme ich vraj pre nedostatok financii nedostli ..... a čuduj sa svete vzápätí sme sa dozvedeli, že starosta a jeho poskoci si vyplatili odmeny, ktoré by stačili na tri strechy. Takéto opatrenie mi chýba u pána Mikloša a spol.

  14. .tento Hríb od .kroupa | 19. august 2010 09:46

    nie je ani hríb, ale huba. Muchotrávka zelená.

  15. ."howgh" a podobni diskuteri od .laborec | 19. august 2010 07:36

    S. Hrib az prilis presne trafil klinec po hlavicke a zaroven mnohym diskuterom - ze pan Howgh - stupol na otlak. Pretoze, na rovinu vam to poviem pan Howgh, ste presne ako ta komunisticka opozicia. V nej sa vidite, jej tezy (resp. komunisticke tezy) s radostou hltate a vo svojom vnutri sa s nimi identifikujete. To vsetko sa da uplne lehko vycitat z obsahu vasho prispevku.

  16. .šTEFAN od .ľubošššššš | 18. august 2010 23:33

    je mi z Vás smiešno...)

  17. .kde vy žijete? Veď sa spamatajte! od .onegin | 18. august 2010 18:57

    Aby bolo jasno, komunizmus raz a na vždy treba odsúdiť, tak ako fašizmus! Možno pár ľudí si zaslúži úctu, ale podporovať diktátorské režimy je predsa úplne scestné. Američania sú pre nás extrém ďalší, len ešte zatiaľ nevystriedali inváziu sovietskych vojsk. Či vy pane obhajujete túto inváziu zo strany ZSSR v 1968? K tomuto máme vari skláňať svoje hlavy s úctou?! Mohli by už konečne ľudia pochopiť, že teória je vec jdna a realita zas druhá. To čo tu bolo pred 20. rokmi (a bohužiaľ to pretrváva aj vďaka takým ako ste možno vy do dnes) bolo veľmi ďaleko od tej Marxisticko-Leninovskej teórie. Myslíte, že sa dá z tej doby vyberať len to dobré? A čo s tým zlým? Na to len tak zabudneme akoby sa nič nestalo? Presne takto uvažujú bolľševici a komunisti ... Ja nezastávam pána Hríba, ja zastávam zdravý rozum. Pochopte, že už od roku 1989 sa snažíme nebyť stádom oviec a nie vľmi sa nám to darí. Z komunistickej minulosti, ktorá nás niektorých úpne zmagorila sa budeme ešte veľmi dlho spamatávať. Zdá sa, že takých ohlasov .. "ako bolo vtedy dobre" .. sa ešte napočúvame až až. A viete prečo je teraz "zle"? Lebo režim je naoko iný, ale ľudia sú tí istí. Nebavme sa o režimoch, bavme sa o tom akí sme. To, že komunizmus dával šancu ľuďom, ktorí boli oddaní a doslova servilní tým, čo držali v rukách moc, podporovalo formovanie nezdravého vzťahu človeka k človeku. Takých, čo sa to za mladi naučili je ešte stále dosť .., možno sa už nehrajú na "červených" ale "modrých", "zelených", "pruhovaných", "čiernych" .... možno sa ani nikdy nepriznajú k svojim slabostiam v dobách minulých. Isté je, že tu po nich zostáva naďalej spúš.

  18. .hríbova fatamorgána komunizmu od .pešťan | 18. august 2010 15:52

    Pán Hríb, Vy musíte strašne nenávidieť ľudí, keď z Vás nevypadne žiadne ľudské slovo. Máte ťažký život. Ale po kom to máte, Vaši predkovia, keď sa usadili na Slovensku, tak tu zrejme neostali z dôvodu nenávisti. Označujete za ľavičiarku už aj Radičovú z dôvodu, že chce byť premierkou vlády pre ľudí. No komunisti sa už minuli, Fico je ticho. Kradnúť bidú ďalší - demokrati podľa Vás, samozrejme. Viete, ľudia už začínajú spomínať minulý režim s úctou. Ako myšlienka bol dobrý. Len ľudia boli niektorí darebáci. Ale teraz je tých darebákov ďaleko viac. Píšete , že terajšia vláda robí chyby a bude robiť chyby, lebo nemá "rozumnú oponentúru". Teda na vine je samozrejme Fico, že budú mordovať ľudí rôzni miklošovia. Keď ste takí Americký vlastenec-spávate pod americkou zástavou, taký demokrat- že schvaľujete trénovanie zabíjania ,afgánskych a Irackých detí a žien, z helikoptér, ako pri počítačových hrách, prečo nejdete písať pre Washington post, alebo Jerusalem post ? Možno by Vaši o Vás stáli, keď ste taký jaznozrivý štváč. Na Vašich článkoch je nános žlče, ale začína chýbať realita. trpíte fatamorgánou nenávisti.

  19. .števo, od .juch | 18. august 2010 13:03

    nevšímaj si poznámky od tvrdých (ale dnes dobre sa ukrývajúcich) komunistov, bývalých lampasákov a agresívnych a nenávistných bojovníkov proti demokracii ako je napr. "howgh". Hoci berie do úst slovo "kresťanský", v skutočnosti sa im pri ich vyvslovovaní búria všetky telesné orgány, nedaj sa tým znechutiť, článok je výstižný.

  20. .hlasovať nohami! od .kopaň | 18. august 2010 12:40

    Veru tak, budete musieť hlasovať nohami!

  21. .vinco od .vinco | 18. august 2010 12:40

    to jozefjan: netrep, ake naklady ? preco sa mne zdanuje cela mzda ? ked defacto tiez sluzi na uhradu mojich nakladov suvisiacich (aj) s pracou (byvanie, telefon, mhd, benzin, poistky, jedlo ...) kazdy prijem ma byt zdaneny, a potom moze sluzit na uhradu cohokolvek

  22. .zdanenie pausalnych nahrad od .jozefjan | 18. august 2010 12:33

    "nielen zdanenie paušálnych náhrad, to je len náprava dlhoročnej deformácie)" Deformacia je zdanovanie nakladov = pausalnych nahrad. Pausalne nahrady maju poslancovi nahradzat naklady a nemaju byt pre neho zisk, preto sa nemaju zdanovat. Ze to tak dnes nie je, lebo su privysoke? Tak ich treba znizit! Pokojne aj o viac ako 19%, ale nie zdanovat!

  23. .zdanenie pausalnych nahrad od .jozefjan | 18. august 2010 12:32

    "nielen zdanenie paušálnych náhrad, to je len náprava dlhoročnej deformácie)" Deformacia je zdanovanie nakladov = pausalnych nahrad. Pausalne nahrady maju poslancovi nahradzat naklady a nemaju byt pre neho zisk, preto sa nemaju zdanovat. Ze to tak dnes nie je, lebo su privysoke? Tak ich treba znizit! Pokojne aj o viac ako 19%, ale nie zdanovat!

  24. .neprestaň Štefan od .howgh | 18. august 2010 11:03

    písať tie svoje drísty, aspoň ľuďom začne dochádzať hlbka tvojej humanity, ktorá sa rovná vyschnutej sline na pieskovisku. Po vzore Českých bratov vyťahovať po 20 rokoch strašiaka Komunistu a skúšať to vyargumentovať na Ficovu kritiku programového vyhlásenia vlády svedčí o mdlom rozume. Keby si bol naozaj kresťanský humanista a nie len predstieraný kresťanský humanista, napísal by si namiesto týchto nezmyslov kritický článok o nekonkrétnosti programového vyhlásenia vlády s naozajstným intelektuálnym a ľudským rozmerom. Ale čo už môžme chcieť od obdivovateľa G.W.Busha. Však?

  25. .klinec... od .dedeon | 17. august 2010 08:11

    ...po hlavičke sa riadne zohol,takže ostáva posledná veta: "Diskusia o programe v parlamente ukázala jediné – zaujímavý spor bude štyri roky výlučne medzi tými, čo rešpektujú November." -Alebo FEBRUÁR ?

  26. .čo ukázal vládny program od .mifox | 9. august 2010 17:02

    Po dlhšej dobe štefan Hríb trafil klinec po hlavičke. Hlboké a dlhodobé rozčesnutie Slovenska na komunisticko-nacionalistické versus pokrokové a kozmopolitné (nie cez regióny, ale vnútri rodín) je stav, z ktorého mám strach. Neuveriteľná agresivita hnedočerveného Slovenska (viď chaty, pochody Kotlebovcov, ale rovnako agresívne vystupovanie Fica, Slotu, Pašku, Malíkovej atď. voči tlačí, pri odhaľovanéí sôch, pri útokoch na poisťovne, útokoch na DSS atď. znemožňuje diskusiu a hľadanie riešení spoločenských aj ekonomických problémov. A bohužiaľ nemám pocit, že vymieraním starších ročníkov sa ich rady riedia, skôr naopak. Budeme znovu hlasovať nohami?

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM